Beslut...

Det borde inte kännas så svårt, så tungt. Man tar ett beslut utifrån logiken.
Som jag redan nämnt för någon vecka sen så började katterna slåss. Efter det är det en aning spänt mellan dem, Stina ( svarta katten) har tagit över alla rum utom vardagsrummet, Cissi ( grå katt) har tillbringat största delen under soffan och på nåder fått  gå ut och ätit och gått till kattlådan.
Imorse, två veckor efter "the war", upptäcker att Grå katten inte ens vågat ut på toan så det ligger kablar i vardagsrummet. Då bestämde jag mig.
Vad är det för liv att bo under en soffa, vad är det för liv att leva i rädsla? Hon var redan skygg innan detta och efter samtal med veterinär måste jag vara logisk. Jag har gett henne en ärlig chans, hon har haft ett bra liv hos mig i flera år, men nu är det dags. 
På fredag ska hon få få somna in, äntligen få ro. Logiken säger mig att om jag måste välja mellan dem två, vill jag ta hänsyn till det stora. Det är lättare att flytta, ta med en katt som vill bäras och nästan självmant går in i en bur. Det är lättare att ha med en katt som är social och inte rädd. 
Det är som sagt inget vidare liv.


 


Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Ratt beslut gumman men fattar att det ar jobbigt, skypa mig om du vill snacka.

Pratar just med morsan- hon halsar sa gott

KRAM KRAM KRAM

2010-02-23 @ 12:54:28
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Femma

Fy tusan! Stackars Cissi & stackars Karin! KRAM

2010-02-23 @ 15:03:30
Postat av: Emma

förstår att det var ett jobbigt beslut... men vad duktig du är o tog det... vi ses på torsdag... har lite grejer till dej med..

2010-02-23 @ 16:03:22
URL: http://inteallskul.blogg.se/
Postat av: Annica

Lilla Cissi.. Förstår att det känns jobbigt. Hon har haft det bra hos dig:) Kram kram

2010-02-23 @ 17:33:01
Postat av: Anette "lärarprogrammet"

Förstår att du har fattat ett jättejobbigt beslut men kan du inte försöka placera om henne till någon på landet kanske där hon kan få gå ut och in som hon vill? Är aldrig lätt att avliva djur, bland det värsta som finns precis som du skriver att man ska bestämma över någon annan! Hoppas det ordnar sig för dig, ska tänka på dig på fredag!

Kramen

2010-02-24 @ 18:11:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0