Bollplank

Det är inte var dag man lägger in en mormon-sida i favoritmappen.

De skriver rätt luddigt egentligen, får inte nån riktig bild av det samfundet, men jag hittade i alla fall en del om att man ska undvika lustar och inte ha sex utanför äktenskap. Plenty of that in Twilight- böckerna, alltså moralen kring det.
Stephenie Meyer är med i ett kristet samfund, mormonerna som lever efter ett antal regler.
Jag känner mig lite mer pepp på hemtentan nu, efter prat med Femma så fick jag förslaget att analysera andra boken New moon, där finns det mycket som handlar om makt och klass och status och så kan man lägga in ett feministiskt synsätt.

Jag tror att jag har för höga mål med plugget varje dag...det slutar med att jag inte hann med precis allt som jag planerat för dagen och då blir jag besviken på mig själv. När jag i stället borde vara nöjd över det jag hann med.
Jag har ju faktiskt skrivit in 3,5 sidor fakta om marxismen och feminismen, läst i boken.
Imorrn är jag också ledig...måste ta mig i kragen och gå upp. Det är segt på mornarna...
längtar efter sol och ljus och lite värme. Jag går inte ens upp sent utan börjar plugga vid 9, 10 och då känner jag mig redan dålig för att jag inte börjat tidigare. Får skärpa mig med det dåliga samvetet...
imorrn sätter jag upp följande mål:

* skriva in den sista faktan
* Läsa i New moon och hitta exempel...
* Läsa om hur manliga hjältar konstrueras i litteraturens värld...

Fredag:
Skriva uppsats
Kväll: till päronen, äta mig tjock och fet och få miljöombyte.


Lördag:
Skriva uppsats
Förmiddag: umgås med päronen

Söndag:
Skriva klart uppsats

Måndag:
Skicka in hemtentan:)

Ja det blir nog lagom mål...jag önskar att jag var stålmannen och kunde göra allt på en dag men men ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0