Let`s stare at the swedish person...

Ja let`s glo på den som råkar säga nåt på svenska innan lektionen börjat och den personen bara får frågande blickar. Som om man är ett ufo som pratar ufiska. Jag trodde vi levde i ett svenskspråkigt land.
Ja let`s säga en massa dryga kommentarer och när någon uttrycker sina åsikter om en av novellerna, då glor vi också och tycker att det är osmarta saker hon säger.

Ja som ni kanske fattar så var det en speciell kväll på kursen "Stirra ut den som svamlar" eller " modern fiction" som de skriver i katalogen.
Allvarligt...jag kan inte lista ut om någon i klassen är svensktalande, jo en kille frågade klassen om det fanns fler Norrköping-bor som kanske ville samåka på svenska. Då sa läraren på engelska: well that woukd be great!
Mm det vore great om man slapp tveka med och kunna ha friheten att säga ( på svenska):
Ja jag är den som darrar med mina papper och tappar ord...men jag är ju bra egentligen!

Vaknade i morse med stresskänsla...så jäkla mycket att läsa och för lite tid. Tror att jag ikväll tog ett beslut som minskar den stressen...
ska sova på saken men jag kommer eventuellt sluta på engelska kursen. Mest för att den tar mycket energi, fastän den är på kvartsfart.
Det blir nog lättare att lägga fokus på två kurser istället, just nu blir det en aning rörigt.

Oj är klockan så mycket...måste nog krypa till kojs för att gå upp tidigt och plugga för att sedan njuta av Fems sällis på loppis... med 20 spänn på fickan. Ja! Toppen!

Kommentarer
Postat av: Femma

Oj då! Men som socker på såret så bjuder jag på middag.

2010-02-17 @ 11:43:20
Postat av: Jenny

Försök att inte stressa upp dig och ha för höga krav på dig själv.

2010-02-18 @ 19:31:59
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0