Kryp, skriv, snö.



Fredagen spenderades i hederlig pensionäranda med föräldrarna. Tack gode gud att vi inte tittade på Let`s dance i alla fall. Jag vet inte, men den senaste tiden får jag typ klåda av typisk familjeunderhållning såsom Let`s dance eller Melodifestivalen.
Det är helt okej om man gillar dem programmen, jag lovar! Men jag gör det inte. Inte om man inte ser på dem ironiskt med nån kul vän.
Mamma är halvdöv...man blir rädd när man vid frukostbordet hör konversationen:
( Det är snöoväder utanför):
Pappan: Ja det är nästan som man släpper ett gapskratta åt alltsamman ( syftar på vädret)
Mamman: nä du ska inte gå och skotta nu väl...




Senare, hos systern med värsta busungen som älskar att man jagar honom och kommer och drar en i armen sen kutar ut i hallen och tittar förväntansfullt, vid matbordet:
En gubbe systern känner:
- ja men fotsvamp smittar i badrummet och frodas på badrumsgolv...
Mamman: jaha fast fotsvans är inte så farligt...

Efter en härlig dag med Ingrid och söt Nils som lärt sig tre ord i dag:
Vi tittade i en "Se och hör"-tidning i soffan, han reagerar på en bild från filmen Avatar, med en av de blå människorna.
Han pratar och mumlar entusiastiskt, jag säger att hon är blå.
- Båå..
Ja bra!! Blå!

Sen kastade han ner pussel från bordet, han och jag kröp ner under bordet och plockade upp, jag sa: kan du ge dem till morfar.
- Moffa...

Och sen sa han mormor med...mamma satte sig bryskt från soffan " Hörde ni... han sa mormor!!!!
Jaja...hehe.

Har skrivit en sida av sex på uppsatsen...resten skriver jag imorrn...så skönt att jag gjort förarbete o lagt in faktan och citat från boken så jag bara behöver pussla ihop dem på ett bra citat.



Haha ja svensk översättning är kul i bland. Jag har svårt att se att en visseligen vampyr men dock 17 år skulle säga: Rör inte en fena!

God natt och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0