War is...not over...it`s just started.

Alltså vaknade jag i nån annans lägenhet, med någon annans katter eller?
Plötsligt blir det värsta catfighten, då menar jag verkligen det med en svart katt som bokstavligen trycker ner en grå och det skriks och mjauas, kutas, stora svansar som en julgran på vardera katt, in i vardagsrummet, pälsen ryker. Jag efter som ropar: Sluta!
Ingen lyssnar. Till slut ligger Cissi under soffan som ett streck alldeles tilltufsad medan Svartingen Stina får sitta inne i sovrummet.



Jag gör mig klar till skolan, släpper ut Stina som inställsamt stryker sig mot mitt ben.

Kommer hem några timmar senare, Cissi är framme men kommer inte och hälsar.
Lägger sig på golvet, Stina ska naturligtvis gå dit. Sen börjar det om. Svansar som granar, morrande och mjau.
Stina fick spendera lite tid i badrummet. Cissi ligger fortfarande under sängen, helt tufsig på ena sidan.
Fått stryk eller fått stryk är frågan.
Har Stina livskris? Mens? Fått knäppen?
Katter bråkar normalt, men så här har de aldrig varit.
Jag vill gärna ha två hela katter.

Nä nu var visst rasten  slut, bäst o återgå till engelska litteraturen...och läsningen med svarande på frågor.

Kram till de som behöver!



Då:
Ofokuserad fototagare
Inte bästa vänner men kunde sova bredvid varandra.

Nu:
Sätta klor i kinden på varandra.
Lägenheten har för få utrymmen att ha skamvrå i hehe

Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Tack :-)

2010-02-08 @ 15:37:56
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0