Balt...baltazar...balt baltazar...Jag blir galen!

Året då det ska bli... bli vad vet jag inte. På något sätt ser jag på stan på ett annat sätt nu, när jag kommer vara någon annanstans i augusti. Jag älskar att cykla runt och glutta och faktiskt våga släppa bromsen i nedförsbackarna...
Jag cyklade nämligen en gång för flera år sedan i en kurva, det var typ i början av vintern och minusgrader...kanske borde varit varningstecknet, men här pratar ni med en som varje månad tänker " va fan har jag ont i ryggslutet för", en gång varje månad.
I alla fall jag cyklade, hade lite bråttom till jobbet och VIPS  så gled cykeln åt sidan, jag for som en fura rakt ner i diket med cykeln med i fallet. Jag skulle kunnatr gråta lille skutt-tårar där och då om det inte var för att man är svensk och hoppar raskt upp och kollar om någon sett en. När jag väl kom till jobbet och berättade om morgonen så utbrast någon:
DU KUNDE JU DÖTT! NÄSTAN BRAKAT IN I LYKTSTOLPEN!

Efter det tror jag i princip att om jag åker fortare än 1 cm i sekunden så kommer jag:
1. ramla och göra bort mig
2. ramla och dö...helt meningslöst!
3. och vem vill ha en då liksom... lytt och lite trögare tankeförmåga.

Fast i all rättvisa... jag blir bättre och försöker att träna på att cykla normalt. Kanske skulle man ha en sån pinne längst bak som någon kan hålla i...



Tydligen fick man spöka ut en hur som helst...far och jag hos mormor. Jag vill ha alla spel i hyllan!!!



stående ovationer från publiken...?

Nu ska här skrivas på och idag får man pengar och kan bli normal igen! finally!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är så skojigt att läsa din blogg. Man blir så glad på något sätt. Kram :)

2009-04-24 @ 14:08:08
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Tjoflöjt vuxna syster hehehe

Men det där är ju inte taget hos mormor - det är taget hemma hos er ju - OCH - så där ser faderskapet väl ut för det mesta - eller kanske inte hahaha

Du får alla spel om jag bara får rävspelet

Kramos - hör av mig när jag kommer hem igen.

Pusslillipuss

2009-04-24 @ 14:08:37
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Karin

Tack Linda! din med! kram

2009-04-24 @ 19:22:35
Postat av: Linda

Vi bor i radhus. Så vi har en stoor altan och en liten gräsplätt. Aldeles lagom... Kram

2009-04-25 @ 09:08:32
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0