En elefant balanserade...ut från bussen tack!

Jag är tillbaka efter helg i Jönköping. Vännen Annica ( vrålförkyld och ruskigt otrevlig haha, fast lika härlig som annars ) hängde på stranden ( yes de har strand vid havet, som jag sa fast igentligen är det vättern. men vatten som vatten, jag älskar hur vinden viner i håret. I alla fall tills man fryser.
Resan började på bussen:

 och kors i taket, de har gps... då vet man att man kommer fram.

 Sen när vi var framme så glömde jag bort tiden och rusade till parken vid stationen för att ta kort på våren, helt ovetandes av att Annica väntade troget på mig vid hållplatsen. Vimsig är ordet, jag alltså!

 Vi spelade tre små grisar, den här vargen skulle man blåsa ner deras hus med...

 och läste Elvis medan kompisen låg och frustade förkylt i sängen... Elvis är rolig!!!



Låg och gluttade mot solen, ialla fall tills några rökarungdomar kom och förstörde... och det är inte det enda. på bussen hem så satt det några tonåringar, i sin allra bästa glans med målbrottsröst och sjöng " Fem små apor hoppade i sängen..." ( fel för övrigt kan jag meddela för man har väl sjungit den ett antal gånger på jobbet), sen när en av dem började " 100 apor hoppade i sängen..." då tänkte jag men va fan... för det är en sång med nerräkning liksom. Tjejen bredvid mig blängde bakåt på dem haha. Någon kvart senare hade jag somnat, inte på grannen som tur var, men ack där misstog jag mig. Då vaknade jag av att något skrek gällt " En elefant balanserade..."
Vilken surkärring man blivit! Men seriöst dagens ungdom!!!!

Slutligen vill jag lägga in en bild där jag ritade i sanden och det får bli budskapet för dagen, kanske veckan...



De som inte fattar franska får hemläxa haha! Men härligt är livet trots allt!

kram

Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha nu fick jag en idé om hur jag kan irritera folk i min omgivning 100 apor i sängen haha

2009-04-06 @ 07:27:02
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Josse

Ja precis, det kan ju vara äkta kärlek men ibland kan det bara vara gubbsjuka med, eller tjejer som har dåligt sälvförtroende eller är ute efter pengar.

2009-04-06 @ 16:05:35
URL: http://ingenvanligswensson.blogg.se/
Postat av: Josse

Jo dom är inte så trevliga! :P nu har dom försvunnit som tur är :) allt bra med dej? :)

2009-04-06 @ 16:09:41
URL: http://ingenvanligswensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0