Dont feel sorry for me!!

Det här är inget " åh vad det är synd om mig" - text, så gör inte det! Jag har bara observerat lite...

Kärlek. Handlar det om att hålla upp den naturliga fasaden: mamma, pappa och senare barn. Villa, hus, koja. Lägenhet är mer accepterat. Numera.

Vad händer om det inte blir som för alla andra? Vad händer om pusselbitarna ligger överallt i världen och tiden det tar att leta reda på dem är längre än för alla andra. Eller alla andra...det är väl inte sant.

Vad är det för fel med att ta den tid man behöver? Vad är det för fel med att faktiskt känna efter och välja att inte tillfredställa andras önskningar om att det äntligen ska " fixa sig" för en. Så att man har något att prata om.
Jag är inte trasig. Jag behöver inte fixas. Jag är inte trasig.

Som om vi inte pratar annat. Det gör vi ju. Men varför är det helt plötsligt så svårt.
Ja jag vet. Jag är inte den snabbaste. Jag är inte den som älskar det där. För mig är det mer en kamp, ett val mellan att följa andras hjärtan eller mitt eget. 

Så här är jag...på väg mot det. Det som kallas livet. Mitt liv. Nej förresten...jag lever ju redan det. Så välj att lämna mig hellre än att döda mig. Välj att säga sanningen hellre än att ljuga för mig. Välj att leva ditt eget liv hellre än att försöka göra mitt till en kopia av ditt.

Kommentarer
Postat av: carro

Du är en HEL människa och en fantastisk person! Kan vara svårt med att hitta alla pusselbitar men sluta leta.. det kommer någon dag då du minst annar det.

Förstår inte att alla ska påpeka att du inte har en gubbe eller barn, tycker att man ska vara precis som man är.

kramar till dig vännen. Ps. tycker inte synd om dig ;) För jag vet att du klarar dig och har det bra. d.s

2009-08-06 @ 18:35:22
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: carro

Jag vill inte ha mina barn på matteus på grund av allt jag har hört från alla. Mnga är mobbade, utfrysta, lärare som inte bryr sig osv. En sån skolan vill jag inte ha mina barn på, visst det finns mobbing överallt men så fort man nämner den skolan så säger alla att det är mycket mobbing.

kram

2009-08-07 @ 12:45:32
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Femma

Klokskap a la Kakan.

Heja dig!

Fan, kan folk lägga av att bli så jädra provoverade? Eller rädda? Vad är det som är så jävla konstigt? Jag kan inte få in det i huvudet.

Ditt liv är till för att levas. Av dig!

Puss!

2009-08-09 @ 21:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0