Flykt funkar...not.

Jag ställde frågan vad ska man göra med sitt liv, till en kompis. hon svarade att hon inte visste. Och hur sjutton ska man veta det.
När jag nu är barnvakt till systerns gullunge som gapskrattar ( jag tror det i alla fall) när man kryper in i hans lektält, så får jag lite perspektiv på livet. Lugnet är ordet på landet. Om man har tur ( eller otur) så kommer det en och annan bil, annars är det tyst.
Jag andas just i nuet, några månader framåt. Om jag tänker längre så får jag svårt att göra det. Anndas alltså.
För nu är den tillbaka. Känslan av att jag ännu en gång försöker göra andra nöjda över mitt liv, mina val.
Jag säger att jag ska gå lärarutbildningen klart, då ler de och nickar gillande. När jag säger det till mig själv, då får jag nästan panik.
För jag vill inte hoppa in där igen, även fast jag får beröm för att jag är så bra med barn. Det är klart att jag blir glad för att de säger det. Men det kan väl inte vara meningen att grunda allt på det.
Jag vill inte ha praktik på skola eller förskola, jag vill inte slå ner mina vingar i en bransch där det bara jobbar kvinnor ( nästan) och där jag känner att " fan jag vågade aldrig testa något annat".
Jag kan flyga...jag är inte rädd...jag kan våga....jag är inte rädd.

Huset är tyst, så när på några hundtassar som krafsar där nere i hallen. Så när som på skrutten som ligger i sängen och sover. Lukten av barn, alltså när de inte skitit på sig eller kräkts hehe, är nog en av de bästa.
Jag får väl börja i det lilla...tänker jag.
Så jag ska:
* Sluta äta socker på vardagarna ( måndag till torsdag)
- dåligt för tänderna
- ger upp och ner blodsocker
- man tröstäter lätt
åtgärd: käka mandlar och frukt när jag blir sugen.

* Uppskatta det jag har:
- härligt hem
- härliga vänner och familj( i alla fall delvis hehe)
- drömmar ( för det vågar verkligen inte alla tyvärr)
- turen att vara frisk och hel.

Dagens fråga: Om du skulle bo någon annanstans för en vecka, helt gratis...var skulle det vara?

kram kakan

Kommentarer
Postat av: dp

för mej får du göra vad du vill.. gillar dej iallafall!

2009-08-30 @ 17:46:07
URL: http://metrobloggen.se/dp
Postat av: YtfluffigYsterSyster

We need a talk mate!

2009-08-31 @ 09:44:50
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: YtfluffigYsterSyster

ps. glömde säga att stället jag allra helst skulle vara en vecka är: Varsomhelst som mina ungar är - det skulle vara förbjudet att inte bo med sin mamma (o kramas minst 5 gånger per dag :-)

Puss / sus

2009-08-31 @ 09:48:03
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Maria S

Håller med Dp! Gör det du vill, det är ju det som gör dig till dig och den person vi gillar!



Jag skulle vilja bo en vecka i London, på något mysig hotell med bra mat och service. Å skulle det ingå ett visa kort till shopping så jag slapp betala det själv är det ju bra ;)

2009-09-02 @ 07:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0