Staty

Fotoögonblick men ingen kamera. så klart!
Jag började kursen idag...en rätt menlös lärare som verkade lite osäker, men vinner man mycket på att nästan säga att kursen är dålig. Hon pratade på om att man kanske får fel uppfattning av kursen och tror att den är bättre...eller sämre. Eh om inte läraren är engagerad blir det ju inte så värst kul.
Men nog om det...när jag kom dit...såklart typ 40 min innan vi började så hittade jag rätt direkt. Bra där...men nu kommer det konstiga.
Campus valla är skitstort område med flera olika byggnader för de som aldrig varit där. Men utanför entren på flera byggnader stod det 2 studenter med sina overaller ( det sägs att de aldrig ska tvättas ), solglasögon och armarna  i kors, med stenansikten, precis som statyer. Jag vet inte om de gjorde det med självdistans eller ej...kändes bara som nåt typiskt för studentföreningar...ursäkta gälleri inte dig Linus:).
Men studentföreningar påminner mig lite om sekter haha...jag kan förstå att det kan vara ett bra sätt att träffa folk, men ibland verkar de ha riktigt konstiga företeelser för sig.
ja just det glömde att nämna att overallern helt plötsligt efter hundra år med armarna i kors började marschera. hahahahahaha varför?????????
Nä nu ska jag vara glad att jag är ledig imorrn, ska visseligen läsa en del, fixa flyttgrejer men fan i mig ta sovmorgon ändå.

Kommentarer
Postat av: Maria S

Enligt min syster som var med i en sån där studentförening :) så ska overallerna aldrig tvättas. Enda gången det är ok att tvätta dom är om någon annan än du själv kräks på den... Med andra ord är den inte så fräch efter 3 (+?) år ;)

2009-08-18 @ 15:37:34
Postat av: Maria S

Enligt min syster som var med i en sån där studentförening :) så ska overallerna aldrig tvättas. Enda gången det är ok att tvätta dom är om någon annan än du själv kräks på den... Med andra ord är den inte så fräch efter 3 (+?) år ;)

2009-08-18 @ 15:37:47
Postat av: Lejnus

haha, å neej.. fast vi var inte sådär fåniga! vi hade bara brallorna och lekte lekar typ.. fast tvätta dom får man ju inte :) däremot får man bada med dom på sig. det är därför man kan se studenter då och då kliva ner i strömmen med kläder på sig.. men ja alltså, nästan allt som har med studentföreningar att göra är oerhört fånigt =)

2009-08-18 @ 16:10:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0