Väntan...

Strålande dag...ja förutom att Stina är jäkligt uppjagad bland flyttkartongerna och börjat göra krafsdumheter igen SUCK. Ignorerar så gott jag kan när jag halvt kväver mig själv mig själv med en kudde över huvudet. Men likt väl hörs krafset igenom.
Jag kollade på Lilla huset på prärien och käkade frukost. Alltid passande med en liten morallektion tidigt på morgonen. Idag blev familjen Ingalls rika, trodde de i alla fall efter pappa charles farbror, som han i och för sig inte mindes. Men sen visade det sig att de inte ärvt nåt för farbrorn hade slösat. Och stackars familjen som glatt sig så för de skulle ge kyrkan en splitterny orgel och skolböcker till de arma barnen. och mamma caroline som önskat sig en broschklocka. Skulder upp till öronen alltså , men stadens invånare( läs snälla) erkände att de ändrat sitt sätt att tala med familjen just på grund av pengarna och de ville hjälpa till . Bra där pastorn!

Varit på loppis...lämnat saker och sen naturligtvis kunde jag inte undvika att fynda hem lite...



Letade efter nåt till festen i kväll då allt hyfsat ligger i tvätten...och där hängde den...40 pix.



Klart tänkte jag...och köpte en sköner fåtölj för 50 spänn...hur jag fick hem den? På cykeln är klart. lite knöligt men helt okej. Obs katten ingick inte.

Filmen " yes man" var bra faktiskt. Och mysigt på utomhusbio:) Tack femma och Lejnus för en nice kväll:)



Himlen...gillar när kameran överraskar med sina bilder.



Okej kanske inte den bästa bilden men tjejen, som heter Zoe Dechanel tror jag. är så himla snygg...
Hennes rollfigur är också så där som jag ibland önskar att jag var...ni vet lite bohem, gör lite knäppa grejer, har fin stil och så vidare...nä dags att städa tills emma kommer.

Hej hej

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja ag trivs. Det är mycket mindre klass nu och det är rätt skönt. Vad händer för dig i höst?

2009-08-15 @ 15:13:51
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/
Postat av: dp

hej hopp jag är färdig ska bara packa lite mer kläder... ska nämligen jobba i morgon.. lyckat.... puss

2009-08-15 @ 15:41:50
URL: http://metrobloggen.se/dp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0