Äsch

Det är svårt. Så är ordet. Livet är ingen picknick, det är ett slagfält där den starkaste vinner den uppenbara segern och den svaga vinner i smyg.
Det är val som ska göras...det sägs att de är avgörande. Avgörande för vad det ska bli av en. Avgörande vad som ska hända många år framåt.
Det sägs så  i alla fall.
Men långsiktiga tänkande brister i sömmarna, det jobb som man skulle bli i nöd och lust dras undan från en. Sedan står de och tittar, blinkar förvånat och piper: men det skulle ju vara för alltid...du ljög.

Livet självt ler sorgset: ja jag sa väl det men...

Det är papper som ska skrivas. Det är antalet veckor som ska bestämmas. De är inte för evigt. De kommer tyna bort. Tills man ångrar sig hårt. Drar sitt hår fastän det gör ont. Slår på sig självt fastän det känns.

Förskollärare- må bra
Förskollärare - skratta
Förskollärare - mod
Förskollärare - intresset

Det är papper som ska skrivas, men jag slits mellan det jag borde och det jag vill. Äsch jag skriver dem i morrn och tittar på Stolthet och fördom i stället.

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSyster

ÖÖöööh va!!!??

Fattar inget men om jag fattar tycker jag kör på "vill"

2009-12-07 @ 11:37:43
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0