Kärlek

Kärlek till livet.
Kärlek till studenthälsan.
Kärlek till utveckling.

Jag är en rejäl tänkare. Jag kan verka velig, osäker och småputt i bland. Jag kan verka svag.
Jag skiter i dem som tycker det. I alla fall tycker jag inte det är värt mödan att gå efter era viljor.
Så klart man inte ska göra det...men grupptryck, viljan att göra andra nöjda har stått högt.

Men så kommer bara insikten haglande...
Inget är självklart eller spikat.
Men vad sjutton...jag tänker våga kasta mig ut...
Jag har velat framåt, våga göra nåt annat. Samtidigt har lärarutbildningen och studieuppehållet dragit mig till baka.
Nu inser jag ( med lite hjälp och diskussion bland annar) att vad sjutton...inte konstigt om man blir velig.
När det förflutna hänger kvar. Den säkra vägen. Den väg som kanske känns logisk och vettigast för de flesta.
Men om jag inte kör på, lämnar det bakom mig förlorar jag och missar jag allt spännande, det oförutsägbara.

Så planen är nu:

Jag är antagen till tre kurser i vår ( som jag vill gå hemsk gärna, för att lägga in i min egen utformade utbildning och examen:
- Litteraturvetenskap 2
- Ungdomslitteratur
- Modern fiction ( kurs på engelska, om litteratur..men det är ju bara ytterligare en merit).

Så att plugga 150 procent lär ju bli en utmaning men som Sofia i klassen sa: Vore så jäkla coolt om du fixade det!

Så vitt jag vet har man bara en liv...och det vill jag ska vara mitt. Jag begärde att alla skulle fatta, nu gör jag inte det. Det är fullständigt okej att alla inte förstår.

Kommentarer
Postat av: Maria S

Kan bara säga två saker:

Sofia har helt rätt, vad cool det skulle (och det är klart du gör så duktig du är) vara.



Det andra är att försök att lyssna till ditt hjärta. Det kan vara lite svårt ibland att höra vad det säger eller att följa det. Men försöka är ett måste. (Hmmmm, yttligare ett råd som du kanske tröttnat på och gör det svårare att följa sitt hjärta ;)

2009-12-10 @ 19:59:47
Postat av: Jenny

Håller med ovanstående (Maria S)Du måste gå efter vad du vill inte vad andra tycker du ska göra. Lyssna till ditt inre och känns något fel så gör det inte. Jag tycker du är en otroligt stark och målmedveten människa och de kurser du blivit antagen till verkar hur roliga som helst. Det klarar du. Du är en kämpe och du vet att är det något så finns jag här både i vått och torrt. Kramis

2009-12-11 @ 09:30:32
URL: http://sayera6
Postat av: YtfluffigYsterSyster

Pisstråkiga kurser men jag tycker du ska gå dom ändå lilla lillasyster för det är ju vad du vill som räknas. Alla kan inte tycka likadant. Jag håller på dig -det vet du gumman

pussgurka/sus

2009-12-12 @ 15:48:25
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0