What is lull?

Har jag blivit hypokondrisk eller ej...
vaknar först sist av alla, känner mig konstig i kroppen efter en dröm där jag förlöser en kvinna i ett garage där det bor en massa hemlösa katter som jag inte vill klappa för att de har fästingar. Kvinnan står upp och jag drar ut, med plastpåsar på händerna , först ett huvud utan kropp och senare en kropp med armar och ett huvud som sitter jävligt löst som på dockor ni vet, men kroppen har inga ben och jag konstaterar rätt snabbt att det inte inte lever. Robin Hood som naturligtvis är med i garaget, det är ju helt logiskt, srpinger ut och stänger dörren för Marion kommer ridande på sin häst.
Jag vaknar.
Vi drar till ett outlet med massa affärer, rea överallt, Tim, Sus och jag. Jag är lite yr och off, tror att jag är alkolist för här tar man gärna ett glas vin helt normalt dagligen och min kropp är ju inte direkt van vid vin eller champagne liksom.
Men sen började ju magen säga sitt och jaha. Månadens bästa tid not är ju här.
Men nu har jag fått två superstarka tabletter mot magvärken som tydligen ska göra sitt.

Bara för att man är lite off i dag så gör man ju så klart bort sig...tur att man inte bor här jämt.
Var inne i en mataffär, sus handlar och killen i den andra kassan säger : next please ( menar att man ska komma dit alltså).
Ur i munnen kommer ett hårt: No!
Försöker finna ord för att förklara att jag inte har några varor men det kommer bara No.
Men vi och de i affären garva bara ju så det är ju okej.
Nu blire käk, så jäkla soft att man bara blir servad av the englishman.

Dagens kommentar: ( från köket)
- What is lull? ( sus)
( inne i vardagsrummet): asgarv

puss och kram och god jul i efterhand:)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fick du reda på vad lull va HAHAHA

2009-12-26 @ 19:23:28
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: YtfluffigYstermorsa

Öööhhh nu får väl storasyster komma med ännu en dementi - Vi dricker normalt inte vin på dagarna (eller kvällarna) i normalveckorna men unnar oss lite nu över jul. För övrigt kan jag meddela alla som känner lillasyster att hon sköter sig skapligt och framför allt är jag henne för evigt tacksam för prinskorven.

Pss

2009-12-26 @ 19:47:31
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: YtfluffigYstersyster

Ps. "lull" uttalas inte som någon knäppo (jag) trodde utan mer som "lall" och betyder att det är ett uppehåll/break - t.ex. om det varit kallt en längre tid o det blir milt en vecka o sen kallt igen så är den milda tiden ett "lull" - Never heard about it but you learn something every day

Krm

2009-12-26 @ 19:50:57
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0