Unwritten

Vaknar, ger de giriga djuren mat vid 8 tiden, jag har gjort det som vana att gå upp den tiden. Detta för att hinna äta frukost i lugn och ro och för att komma gång med skrivandet senast 10. Jag har fått in lite flyt ( vill inte ropa hej ännu...) men det känns lovande. Jag blandar nutid med ett perspektiv från tjejen i framtiden som ser tillbaka på den tiden. Jag kör efter en planering för varje kapitel. Det ger struktur, något jag börjar uppskatta mer och mer. tyvärr måste jag bryta emellanåt för att hitta tillbaka till verkligheten. Jag skriver om en del smärta, smärta som jag kan relarera och jag vill inte gå in mig i det igen. Jag har nått väldigt långt från det som hände, samtidigt som jag inte är klar med det, för det märker jag på boken. Nu kan jag i alla fall låta det bli en historia, bearbetning.

Stina solar under skrivbordslampan som är tänd på dagtid... för jag blivit så gammal i ögonen och måste tända den. Jag skriver på tangenterna, hennes spinnande blir del i ljudet. och ibland när jag ryter till datorn: NEJ!! när den gör något konstig åtgärd, då piper hon till. andra skrutten Cissi ligger allt som oftast på sängen och snarkar.
kallt är det också, golvet är som is. raggsockor på alltså. ska på skräckfilmskväll hos Vän J i morrn, ska bli kul. skönt att släppa lite inre spänningar haha.
var ute och fotade igår , blev kanonfina tycker jag. och ett tips är att framkalla på fujicolor.se
asbilligt och man kan ladda ner bilder direkt på datorn och beställa där.
nu ska jag käka lunch... och gåtans svar kommer här. Gåtan var: Vad spelar surkarten för instrument?
svar: trumpet. hahahha
extra rolit nä min systers kille skulle kolla om jag kunde den gåtan och han sa fel: vad spelar surikaten för instrument?
jag var som ett frågetecken och han med :)

Kan riktigt höra musiken som låter i hackigt format, för serien var så himla gammal och på den tiden rullade man upp programmet på nån rulle som med tiden blev föråldrad... haha mötte dessa två på promenaden...

Kommentarer
Postat av: Annica

Oh charles... Kommer han inte, då tar jag ingen man!

2009-02-20 @ 16:08:42
Postat av: kakan

hahahahahahahahah

2009-02-21 @ 10:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0