Ögona böj

Först och främst ett intern-skämt till femma:



En sten

Drömde inatt: Jag bodde i ett hus där det spökade...var farmor och farfars hus, när man slängde in plastmöblerna i ett rum ( varför man nu skulle göra det) så hade spökena ställt i ordning dem när man tittade igen. Jag sprang och sprang och försökte fly. någon sa att jag skulle koka upp kycklingbuljong...men det hjälpte inte mot spökena. Men sen sa någon att om jag hade i socker i buljongen så skulle de försvinna. Och när jag gick runt med en burk socker så blev de rädda.
Så jag tog buljongen med socker i och hällde runt hela husgrunden och sedan sa jag: bort med huset tre gånger och poff så spängdes det i luften och ett nytt uppenbarade sig. spökfritt naturligtvis. Plötsligt började det liksom knastra och riva i luften...vaknade och upptäckte att det var Cissi som gjorde sin morgonträning mot sängen.

Analys någon hahahahaha!

Kalas fö farsgubben var trevligt igår...dock blev jag typ utsedd till lekledare för kusinbarnen som från att varit blyga kastade sig upp i knät och ville läsa fem myror...och hoppa i sängen med munnen full av ahlgrens bilar...helst samtidigt! Ett riktigt sjå...och sen lekte vi kurragömma och när jag ville vila kom kusinbarnet Elida: Vi ska leka kurragömma!
Jag: Jaha...kan inte ni göra det själva nu? ( hängandes över chokladen som far fått)
Elida: NEJ du ska vara med!
Så då hade jag ju inget direkt val...kul var det.



En mycket tydlig bild på busfröna :)



Mor var mycket stolt över sin "ost" med möss och ostknivar som hon köpt på loppis...

Och jag är livrädd för att köpa soffor på loppis nu...läste i nt om någon som fått vägglöss med på köpet! Fy fan!

Och det stod i en faktaruta: vägglöss kommer fram på natten och biter och suger på blod på folk som sover!
lets say this...det lär dröja innan jag tar omedvetet på möbler när man passerar dem på loppis.

Trist: Har ont i fotjäveln...känns som en stukning fast ändå inte...bra!!!!!!!!!!!!
Fast jag klagar inte...kan ju gå/linka/ spatsera/ promenera fram ju.
Nä...klart slut...allt ligger på lut.



Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSyster

ASABRA JU! Att hälla buljongen med socker i runt hela husgrunden o till på köpet få ett nytt hus - Mycket bra tänkt - du är så himla klipsk. Jag ska komma ihåg det när det börjar spöka här men kanske de engelska spökena inte reagerar på samma sätt - hmmm!

Pussillipuss

2009-07-23 @ 16:03:04
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0