Kanske viktigt....

Shit när jag minst anade det så kom svaret från ovan, nerifrån eller var det nu kom ifrån!

Jag har alltid varit duktig, gjort rätt för mig, skött mig och inte gjort så mycket väsen av mig eller det jag gjort. Jag har försökt anpassa mig till normen, till den duktiga fasaden...
Utan att inse jag missade ett steg.

Jag har aldrig fått vara, eller valt att vara ansvarslös, flaxa runt och testa grejer.
Våga dra iväg och göra vad sjutton som helst.
Jag har aldrig varit en rabiat tonåring, jag har aldrig legat ute i ett tält på festival, jag har aldrig trotsat vuxenlivet för en sekund.
Så nu sitter jag, kanske mer förvirrad än tidigare, kanske mindre.
För varför är jag då helt tom i skallen och undrar vad jag ska göra...
Jag vet att det är mitt inre som säger åt mig att den missade delen vill leva ut nu. Ja det är kanske en mening med allt, även faktumet att plugglivet bleknar redan nu...
Det är dags Karin, kanske lite sent, men om jag ignorerar det ytterligare en gång...vad mister jag på vägen då?

Kommentarer
Postat av: DP

får jag följa med på festival nästa år?

2009-06-15 @ 20:30:47
URL: http://metrobloggen.se/dp
Postat av: YtfluffigYsterSyster

Hahaha jag trodde först att ditt inlägg hade med RFSU:s intimvårdsguides fråga o fattade ingenting - så tokigt det kan bli.

Men du: Det behöver INTE ALLS vara ansvarslöst att flaxa runt och testa grejer. Klart du ska dra iväg nu (om du nu inte kommer in på utbildningen i alla fall)och bara göra vad sjutton som helst - det är kanske där ute i det okända som du hittar dig själv och vad du igentligen vill göra. Minst kommer du väl träffa en massa roliga intressanta människor.

Och du - jag har aldrig heller legat i tält på festival - har aldrig äns varit på festival och jag som är svarta fåret i familjen o allt, kanske bara är lite mörkgrå när jag tänker efter hihi.

2009-06-15 @ 21:10:32
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: YtfluffigYsterSyster

hmmm plocka apelsiner kanske

2009-06-15 @ 21:11:49
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: YtfluffigYsterSyster

fotograf! :-)

2009-06-16 @ 09:52:41
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0