Ka ka ka

Nu ska jag göra en höna av en fjäder...
En rubrik på blogg.se fångade min blick. " Vinn en deo som gör dig hårfri!". Jaha tänkte jag...nu ska vi döda armhåret med. Förminska våra delar som gör oss till mindre personer, kvinnor enligt många. Benen ska vara slanka, och om det mot förmodan finns en uns till hår där så får man antingen en elak blick, en konstig blick, en äcklad blick i värsta fall.
Och sen kommer ursäkten " ja men fan jag har inte hunnit raka mig...ser ut som en björn på bena ju hahahahaha...( man skrattar åt sig självt för det fåniga misstaget)".
Och jag gör det själv...jag rakar mina armhålor, benen när de blir för håriga...som om de kan bli det liksom. Vi föddes så...
Anledning?
Jag kan stå för att jag rakar mig under armarna...tycker att det känns fräschare ( poängterar FÖR MIG) utan en gigantisk buske där.
Benen då...hm svårare där. Jag gör det nog för att jag är påverkad av inställningen " Om man är rakad på benen är man snygg eller cool"...men vem fan med sunt förnuft tittar på benen och avgör...hm ska jag gå hem med henne ikväll eller ej... hahaha många finns det nog som låter saken avgöras av det.







Och nej susie och Annica...det är inte en mus... utan en kattass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0