Gud, stuga och dregel

Var ska jag börja...det kliar i fingrarna...

Först en fortsättning på badmössegrejen. Jenny och jag tog vanliga svängen in på lagerhaus ( favvoaffären) och hittade badmössor till samlingen.



Allt som ekar i skallen när jag glor på denna bild är : Håkan! Vi ska inte åka till Ankeborg! ( Sunes sommar) haha.



Ja den här är ju helt logisk not!

Jag var hos systern och hennes sambo och deras son i dag. Han har blivit så skämtsam mot mig...det började med att jag utbrast när vi kom ut på tomten: Men titta har ni skaffat en bil åt mig?! ( Och pekade på lillkillens typ trehjulingsbil).
Sen en liten stund senare sa han ( när jag höll mammas typ golvmopp till hund i kopplet): Karin rulla inte upp kopplet för mycket så du blir dragen som en vante! hahahaha
Kul med såna personer.
Vi Var ute på promenad familjen med hundar och barnvagn. Kollade på korna som inte välte mig. Utan bara brölade på varandra tvärs över hagen eller  glodde på en...



Sen på kvällen bar det av på vårkonsert där Ingrid skulle sjunga solo. Samtalet på våran bänk löd som följer:
Mamma: Jaha det är den där prästen...hon är inget vidare...sist pratade hon om något äpple...man fattade ju inget...
Systerns sambo: Gäsp sedan vände han sig mot mig och sa: Ja det här har inte ens börjat...

Prästen: Jag mötte en man häromdagen som sa att han inte trodde på gud, att han var ateist...
Jag och systerns sambo: ( fnyser till och flinar...)
Prästen: Då sa jag att man inte behöver tro, men att det är viktigt att veta att gud alltid tror på oss...
Jag: ( håller för sjalen för munnen)
....några körer sjunger....
Lite senare.
Prästen: Det är så fantastiskt det här livet, häromdagen satt jag och tittade på hur blåmesarna flög in och ut, in och ut i sitt bo med mat...
Vi på sista bänken: ?????????



Fixade till Ingrid till konserten...hon blev så fin att jag nästan tjöt en tår....



Mammas sneda häxfinger....



Och sen andra gången jag blev gråtmild...Robert , systerns sambo sa helt plötsligt: " Ja men du ska inte känna dig hemlös och att du ska bo i en flyttkartong...vår lillstuga finns ju..." rustikt kök, men ack så mysigt och vilket potential!



Två rum och kök och kakelugnar i båda rum...får väl se då...krisar det så...hahahaha....
tjoflöjt so long!

Kommentarer
Postat av: DP

där skulle jag oxå vilja bo.. mysigt ju...

2009-06-08 @ 09:29:51
URL: http://metrobloggen.se/dp
Postat av: Linda

Ja vi har fått in en liten dramaqeen i kompisgänget...

2009-06-08 @ 17:46:19
URL: http://linda-tunstrom.blogg.se/
Postat av: YtfluffigYsterSyster

Jag lever - skulle bara säga det för jag har ju varit lite frånvande (typ jobbar arslet av mig = skönt). Två - nej tre kommentarer:

1. Frissan var ju skitsnygg vad duktig du är - jag vill också ha men det går nog inte med mitt hår! (sätt in bilden där hon ser ut som en fotomodell också)

2. Fan mina händer börjar också "häxa" till sig - börjar se att fingrarna börjar krokna lite som morsan har -hmmm snyggt:-)

3. Vadå det verkar skita sig med plan A - det har du inte sagt något om.

Vi måste Skypa nån dag.

Kramos från busy sister

2009-06-08 @ 21:44:20
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: kakan

haha häxa till sig hahaha ja mitt finger blev häxigt helt utan mors gener...klämde det i en tung matsalsdörr på mellanstadiet hahaha men thats life! ska skärpa mig...man kan ju inte vara döfnissig när folk kommer och kollar på lägenheten...!

2009-06-09 @ 18:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0