Älska , inte hata...

Äntligen fredag.... kände mitt tålamod tryta idag, tog ingen rast på jobbet. ska ta rast i fortsättningen. Man blir ju lite tom i skallen om man aldrig kommer ifrån de små grynen. Men något fångade min tankeverksamhet idag.

De som har barn eller är runt barn vet att barn gillar att retas och så. Idag blev det en väldig diskussion i lekhallen och jag älgar in för att kolla läget.
Ett barn är ledset för att ett annat har sagt att man inte gråter om man inte är en bebis. Jag säger att alla får gråta, stora som små. att alla gör det och att det är i sin ordning. Men barnet ger sig inte i fråga och börjar mumla samma grej så fort jag vänder ryggen till. Jag säger till honom att nu räcker det, att det är inte snällt att retas med sina kompisar.

Men tänk efter lite, det slog mig att det är fan inget konstigt att det är krig i världen. Envisa människor har vi bland oss vuxna, vi tycker att vi har rätt, vi vill inte ge upp. Om ingen backar så fortsätter det. Det är fan inte klokt, människor dör, kanske på grund av den enkla anledningen att man ska ha rätt, till varje pris.

Det är tragiskt! Det finns behövs alla slags människor, men om det inte fanns de som kände " jag behöver inte alltid ha rätt" eller " herregud, jag backar här, det känns inte livsviktigt att jag får sista ordet" utan att känna sig värdelös och liten.
om inte de fanns så skulle nog diskussioner och bråk kunna hålla på i evighet.

Älska, inte hata
förlåt, inte hata
hitta nya vägar, inte gå vilse på samma gamla stig
öppna upp sinnet, det finns fler i världen än bara du och dina åsikter.

Nu ska jag slappa. äntligen helg, ska måla och läsa och må gött... braaaa! och Annica kommer med och sover över, kul! fast jag kommer väl bara se skymten av hennes gröna jacka för hon kommer vara borta på kurs hela dagarna haha.
Ta hand om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0