mumlar " Jag hatar dig"....

 I Stinas svarta öra, jag är trött och nyvaken och irriterad på att Stina har damp eller nåt. Stina börjar tidigare för var morgon. Hon krafsar på listen, stänger dörren och försöker öppna. Jag kan inte rå för det då, men man vill helst sätta ut henne i trappuppgången så hon skäms eller nåt. I morse började hon vid fem-tiden, jag är så van vid det att jag brukar lägga en kudde över huvudet och muttra: sov nu, du hör inget, du hör inget.
Men det blir träligt när man har kompisar här och Stina väcker dem. Vad att göra... har ingen aning.




Hon är en speciell katt och det finns ingen som hon,  men väldigt rastlös. Hon verkar helt okej på dagarna, men natten är kaos. Jag har inget direkt val just nu, bor så bra jag kan och visst jag ser det att det ultimata är att bo ute på landet med katter. Men hur ska det gå till med min ekonomi och ingen bil.
Jag önskar ibland att jag hade väntat... på grund av att jag är uppbunden med de små spinnande liven så kan jag inte sväva ut och åka iväg hipp som happ.
Nä usch nu blev jag lite låg, det är ju ingen höjdare, vill vara positiv idag så jag får lista ut nåt att sätta på dörrlisten och ta en banan och vara glad!

/ Kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0