Permanent inte lika med korkskruvar Karin!

Frisören: jaha så då vill du permanenta dig idag!!
jag: eh ja...
Frisören tar på mig ett skynke och börjar pilla med håret.
Frisören: va långt det har blivit...
jag svamlar något, för jag är skithes och är rädd för att antingen skrika för att jag inte hör eller att viska och då hör inte hon. sen börjar en annan frisör köra igång hårtorken och då börjar jag skrika ändå.

Hon rullar upp håret, jag tänker " så där ser inte korkskruvar ut".
Fast vilken lyx ändå, någon som pillar en i håret, tvättar det, klipper, torkar, kommer med en stor maskin som jag ska sitta under ett tag. sedan kommer hon med te och kaka. Lyxigt! och jag återfinner min röst, men det är ju värdelöst för jag kan ju inte gärna börja konversera med damtidningen i knät. När hon väl är tillbaka är jag lika hes igen.

slutresultatet... ja här kommer bildbeviset. och även om det inte blev som jag trott så tycker jag det är rätt bra. uppklippt i nacken, och coolt att jag vågade.




suck, jag vet att jag inte är ful, men bilder är svåra att fixa...ser ju lite vindögd här... får bjuda på det.
Tjoflöjt!


Kommentarer
Postat av: jenny

Vad fint det blev

2009-03-04 @ 22:02:18
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Femma

Va? Vart är du inte nöjd?? Det blev ju jättefint! Jag är avis, vill ju också vara lockig!! Jag försökte maila till dig igår, förresten. Det funkade inte. Vet inte varför. Har du inte kvar smile-adressen? Eller så var det min fil jag försökte skicka som var knäpp.

Kram!

2009-03-05 @ 09:37:45
Postat av: Annica

Ser ju superfint ut! Jag vill också vara vårlockig! Du är så rolig och provar nya frisyrer jämt. Modigt!

2009-03-05 @ 11:33:45
Postat av: Annica

Ser ju superfint ut! Jag vill också ha vårlockigt hår. Kan du skutta runt så lockarna yr runt huvudet som värsta Nelly Ollsen (lilla huset)

2009-03-05 @ 11:37:42
Postat av: Karin

haha får ta på mig en lilla huset på prärien-klänning och skutta ut på gatan då:) så roliga ni är:)

2009-03-05 @ 18:30:23
Postat av: Anneli

Vad fin du blev gumman.

Kram

2009-03-05 @ 19:16:45
Postat av: emma

va fin du är!!

2009-03-13 @ 21:14:32
URL: http://metrobloggen.se/dp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0