Huvudet upp och fötterna eh...

Åh gode gud... är det vettigt att jobba två och ha 19 barn. Och sen har jag och hon jag jobbade med skämtat om att vi går typ och glor och räknar ungar och ser till att alla barn har det bra. sen ska man helst sitta ner och leka med dem. Det fick vi göra i omgångar, en umgås och en övervakar. Fick mycket positiv feedback också, de hade tänkt: ja egentligen skulle vi nog haft en till vikarie, men Karin kommer ju! då går det nog bra ändå! Men det skulle nog inte funka i längden, man blir rätt slut i pallet.
mitt huvud säger: lägg dig ner!!! ät godis och drick vatten. så då gjorde jag det haha. Och jag åt naturligtvis mat innan! Det fanns en gång i tiden då man kunde käka chips till kvällsmat...
nu blir typ magen assur om jag ens tittar på chips innan jag ätit macka och fil... bra utveckling i alla fall.

ska vila skallen och lösa mitt dilemma, hatar när hjärnan och hjärtat säger olika. Jag skulle vilja säga som till barnen:
kom överens nu! men hahaha så säger jag ju inte till ungarna , jag säger typ ( när nån unge har petat en annan i ögat med en pinne) : Det är INTE  okej! Om någon skulle göra så på dig så tror jag att du också skulle bli lessen.

och vem skulle inte bli det!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0