abbörre

Idag har jag varit i guds hus... kände mig som en syndare då jag gått ur från svenska kyrkan för ett tag sedan. Ja anledningen att jag var där var att en i kören skulle uppträda med sin gospelkör. Jag ochen kompis från utbildningen Jenny åkte dit med siktet inställt på att se en finfin kyrka, men först kom besvikelse 1: Det såg ut som ett vanligt hus, inuti var det kyrklikt men med ett hemmagjort kors med lite glasbitar utspridda.
Sen började det,  snacka om att det predikas hit och dit... jag kollade på vajrarna i taket under tiden. Gud får väl skicka mig till elden då, jag kan inte riktigt köpa predikningar liksom.
och sen har de ändrat i fader vår med och när alla skulle käka oblat och vin kallades det det kalk, eh... okej! alltså vinet.
Men de sjöng fint!

Jag läste att boken


har filmatiserats, kallas the lovely bones tror jag. Den ska jag se! och sen i härlig Tabhita-anda: Jag saknar henne och programmet Mia och klara... så jag bjussar på text från boken " ska vi skratta eller gråta"... here it comes:





hm det syns ju knappt, måste kolla hur det ser ut när den publicerats.
kram

Kommentarer
Postat av: Dp

jag är halv depp, maria ska åka på kryssning i mitten på maj, känns som om det bara blir du o jag... så funderar på om jag vill bo på spa istället... hittade ett i åby... men det skulle gå på 2450, men då skulle all mat ingå o allt... om det är för mycket pengar, så kan vi åka på kryssning bara vi två...

2009-03-29 @ 18:29:54
URL: http://www.metrobloggen.se/dp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0