Research...

Jag tog mig ut på en liten tur,  skrev några timmar på morgonen, tänkte göra ännu lite mer research för boken jag skriver. Tog spårvagnen till bibblan, gick där och strosade, hittade den perfekta inspirationskällan för en tonårshistoria ( då jag inte minns så mycket mer än att jag var feg och ledsen)... Emma Hamberg skildrar den tiden suveränt. Filmen är bra den med:)

     Sen hittade jag böcker med Mirja Unge. Hon ska komma på kursträff och då kan det ju vara bra att
                                     ha läst hennes alster....

  Brorsan är mätt - Mirja Unge

Jag stod vid skivorna på bibblan och letade tonårsmusik, ni vet typ absolute music- skivor. Helt utan förvarning låste sig min hals och jag kunde inte andas för några sekunder. Hostade därför som en galen häst, jättehögt! och det gjorde att jag grät lille skutt-tårar för det gick inte att sluta hosta.  Ni vet hur lille skutts tårar liksom sprutar ut ur hans ögon.
Så jag hostade, tjöt och lånade böcker. Tänkte på hela färden hem ( dryga 7 minuter) " Hosta inte upp slem, hosta inte upp slem".
Jag tvättade på eftermiddagen och för att inte bli fullständigt uttråkad ( hatar att vara sjuk!) så slängde jag ihop en väska på symaskinen.

    Favorittyget som legat i garderoben och väntat på sitt syfte.

Nu ska jag dricka ännu mer te och hosta lite till! vet ni att bakterier som ligger på en öppen yta smittar i 48 timmar...
usch!!! fast jag ser ändå fram emot att jobba tre dagar nästa vecka. extrapengar till sommaren yes!
Gillar ungar så klart, men varför måste de vara fulla med bakterier!?
kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0