kritik

Jag vet inte, på kursen jag går skickar man in ungefär 10 sidor varannan vecka och sen får man respons på det från de andra i kursen. Jag fick min i går...
Vissa grejer känns jättebra och roliga och positiva, att någon läser igenom och påpekar. sen kommer det andra.
Jag förstår att det är meningen att man ska ge konstruktiv kritik, men jag blir faktiskt mindre sugen på att fortsätta skriva på boken när vissa kommentarer menar att man beskriver för mycket, sen beskriver man plötsligt för lite, vissa tycker att hela formen på boken ska göras om till dagboksform, andra tycker att nä det ska skrivas i nutid. Det blir en ren sörja i mitt huvud, jag tappar mitt koncept en aning och känner: Hur fan ska jag göra, man måste ju skriva en bok som folk faktiskt vill läsa, jag vill ju nå läsare, hur mycket ska jag ändra för att andra säger det. Om jag ändrar för mycket är det inte längre min bok!

Det gör det extra svårt då boken på sätt och vis är en del av mitt tidigare liv, haha lät som jag har ett alterego typ batman.
Nej så är det naturligtvis.
äsch jag vet inte, boken handlar om känslan som infinner sig när någon man litar på och älskar väljer att skämmas för en när vissa ser. när de som "räknas" ser på är man ingenting. om hur man försöker anpassa sig till någon, det blir ens hela liv.
Kanske är det därför jag har svårt att kämpa för boken, den är personlig terapi och sen kommer folk och påpekar att så kan det inte vara och det är för konstigt beskrivet, när det i själva verket är det som hände i verkligheten. Och jag vet att man ska köra på sin egen linje, men fan jag känner pressen. Jag har hunnit lite över 50 sidor, men känner inte att det kommer bli över hundra sidor, vilket ofta böcker är ju. kanske ska jag lägga ner ett tag, jag vet inte. skriva på mindre personliga grejer, fast det är ju egentligen meningen med skrivandet , att vara personlig. Nä jag får väl köra på.

Jag ska inte gå skrivarkurs nästa termin i alla fall, det är ett som är säkert!
- Pelle skutt

Kommentarer
Postat av: YtflummigYsterSyster

Men gumman! Jag tycker du ska hålla din linje - Det är ju så att om du frågar 10 personer så kan dom komma med 10 helt olika uppfattningar. Det är omöjligt att göra alla till lags och jag tror inte heller att det är det som är meningen. Jag tycker det är mer viktigt att lyssna på lärarna i så fall. Där jag jobbade förut så lät jag bara ett par tre stycken ha åsikter om bilder osv och sen tog jag till mig det jag kunde tänka mig skulle förbättra jobbet. Ibland ändrades hela upplägget för att någon kommit med en mycket bättre idé än jag haft från början. Ibland ändrade jag ingenting. Tror det är bra att lyssna på andra men ändå köra ditt rejs. Tror den kommer bli SKITABRA i slutändan - ta resten av veckan o helgen ledigt och tänk istället för att skriva sen kanske du ser det lite ljusare o klarare.

Pussillipuss på dig nu

2009-03-26 @ 11:37:23
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Karinparin

Vilken syrra man har.... asterix fruga och allt! vet, det du säger stämmer, jag skrev det verkar gå bättre när jag skriver för hand så jag fick i hop 4 sidor förut. får väl helt enkelt lyda ditt råd och take it easy och köra på min grej. jag har ju en läsare i alla fall haha för när man är släkt så måste man haha!!

2009-03-26 @ 12:25:07
Postat av: Dp

jag tror att du ska göra som du själv tror är det alra bästa... du känner din bok bäst, ta åt dej av den konstruktiva kritiken som du kan känna igen dej i...massa kramar

2009-03-26 @ 16:49:47
URL: http://www.metrobloggen.se/dp
Postat av: Jenny

Kör din egen grej och tänk inte så mycket på vad andra säger.

2009-03-26 @ 19:14:32
URL: http://[email protected]
Postat av: YtflummigYsterSyster

Fan då - gick jag på den lätta - o måste läsa boken nu - hmmmm - inte bra - kanske jag kan bli adopterad av någon annan så då är vi inte släkt längre och jag slipper hahaha - Nääävars ska skärpa mig o läsa den men det blir jobbigt SUCK hihihi

2009-03-30 @ 20:49:16
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Josse

Hej!



Du måste bara läsa min blogg! Den handlar om alltifrån mode till tvspel. Hela den ocensurerade sanningen om en 18 årig tjejs liv! Ingen kommer undan! ;)

2009-03-30 @ 20:49:45
URL: http://ingenvanligswensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0