och så levde de i misär i resten av livet...

Stina ligger och halvsnarkar vid datorns ventil. Det puffar ut varm luft emellanåt, haha kanske sövs hon ner bättre då. Jag har jobbat förmiddag och satte mig och skrev halv 2. Nu börjar en uns av skrivkramp komma. jag har ca 45 sidor, och egentligen inte så mycket att komma med idag. Suck... tips är välkomna. Om tonåringar, vad tycker man om då, hur känner man och så vidare. Jag har ju bara min egen erfarenhet. Hur lång får en novell vara?
Kan man skriva en bok på 50 sidor och få den utgiven.

Var så trött i dag och gick runt och fnissade åt datorn på jobbet. Barnen får spela spel , typ memory och bokstavsspel och sånt ibland. haha och rösten som pratar och beskriver hur man ska göra är så jäkla monoton.
När barnet gör fel säger en ganska bestämd men ack så uttråkad stämma: NEJ.
alltså det är roligare live, sen berättade en tjej jag jobbar med att rösten är lika monoton när sagan berättas i ett av spelen.



Prinsens tankebubbla: vilken puma!
Askungen: han är underbar!

dagen efter:
prinsen: eh... jäklar...

och sen efter lunchen läste jag tre sagor typ rödluvan, de tre bockarna bruse och askungen.

Men seriöst askungen gör väl inget direkt kap när hon träffar prinsen, han kan ju för sjutton inte minnas hur hon såg ut. Så kan går runt ( eller går och går har säkert limo) i kungariket och får alla tjejer att prova skor. Då var han väl inte så jäkla petig och lade hennes ansikte på minnet. Vad full han måste varit eller vilket svin han måste varit. Fast det skriver inte boken, utan de blir så kära och han friar ( kanske osäker på om det är rätt tjej fast skon passar ju...) och sen gifter de sig och aldrig att de bråkar.

En rolig variant av askungen är denna bok jag kan rekommendera:



Nu ska jag käka.
trevlig dag!

och susie, jag tror inte heller att vår morsa kan hantera datorn... så our secret is safe with us. om hon skulle skaffa en dator skulle jag förmodligen hoppa i ån av förvåning. kram


Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Vettdu jag kommer knappt ihåg när jag var tonåring för nu är det övergångsåldern som gäller hahaha (eller ska jag säga snyft?) Det jag kommer ihåg är jag aldrig oroade mig för framtiden (som tydligen många tonåringar gör) och jag var som sagt väldigt ytfluffig. Sen flyttade jag ju hemifrån när jag var 15 så då började jag jobba och leva vuxen-liv så kan nog inte hjälpa till tyvärr. Du skulle fråga morsan - hon har ju lite att komma med och hur olika det kan vara. Det vet ju jag också om jag jämför mina två knodds som hade helt olika tonårs tider. Hör med Tim kanske. Krm/s

2009-03-17 @ 16:29:02
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Anneli

Tack Karin nu kommer jag aldrig att läsa Askungen igen, nä skojar bara du har ju rätt har aldrig tänkt på det :)



Kram

2009-03-17 @ 18:03:00
Postat av: emma

fast o andra sidan är det ju kungen som beordrar att skon ska provas på alla o att prinsen ska gifta sej med den som skon passar på... (ja jag har sett askungen 711 miljoner gånger de senaste året) o att prinsen får skylla sig själv... att han sa att han ville gifta sig med den som skon tillhörde eller nått sånt... fast jag kan ha fel... jag är trött o ser fram emot vuxenprat i morgon... vi kanske skulle titta på askungen ;)

2009-03-17 @ 18:06:36
URL: http://metrobloggen.se/dp
Postat av: Femma

Överhuvudtaget är det ju rätt kasst att Askungen liksom bara sitter & väntar på att nån karl ska komma & hämta henne från misären. Hon kan väl knulla upp nån & rymma? Eller nåt i den stilen.

2009-03-19 @ 09:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0