jaha, ingen titel...

Tisdag, en härlig sådan. Jag har varit och jobbat på dagis, eller förlåt förskola som det så fint heter. Fast det är väl ingen jävel som orkar säga det alltid. Det är härligt att vara med barnen och att fnissa med personalen. När jag höll samling en innan maten så lekte vi leken ( hundbenet). Den går ut på att barnen sitter i en ring, ett barn får vara hund och ligga och blúnda i mitten. Sen gömmer ett av de andra barnen benet bakom sin rygg, alla säger tillsammans med händerna bakom ryggen: Alla händer bakom ryggen, nu får Karo vakna! Vi körde den flera gånger, varje gång hörde jag och den andra som jobbade att en flicka sa: Alla händer bakom ryggen, nu får Karin vakna! hahaha. Karo, Karin same same but diffrent!



Ute och går och gör bilar nervösa och fotar haha.

Låt mig citera från bifacksedeln som följde med hostmedicinen:
" Noskapin ACO dämpar hostreflexen genom påverkan på hostcentrum i hjärnan utan att påverka hjärnans funktion i övrigt".  ursäkta jag trodde att jag var ganska medveten och kunnig, men VA! finns det ett hostcentrum?



Stina blev sur och sen hörde svaga mjau i hallen och nåt klättrande ljud. När jag sedan går ut i hallen ligger hon och snarkar uppe på  hatthyllan. vaknade av blixten.

haha dagens roligaste... fast igår: Min syster yster hade sagt till vår mamma att berätta för pappa om vad jag skrev om han här i bloggen, att jag är stolt över han och hans bondbränna :) min mammas kommentar: vaddå långa farbrorn...?
Säger hon som i de senaste 30 åren varit gift med den långa mannen , jag behövde bara titta upp när jag kom vilse på varuhuset när jag var liten. Han var i snitt 30 cm längre än alla andra.
och det andra roligaste är att min syster berömde min förmåga att skriva och utbrast: jag fattar inte, jag är bara typ ytfluffig!

tjoflöjt!

Kommentarer
Postat av: jenny

Smygfotar bilar haha. undrar om de trodde det var papparazzi

2009-03-10 @ 18:54:11
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Femma

Haha, din mamma & pappa är så roliga! För att inte tala om dig! Vi ses i helgen. Jag skulle ringt dig igår, men fick migrän.

2009-03-11 @ 10:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0