Dagen D

Dags att ta tag i saker... rätt som det är så är hösten här, jag har inget hem och jag måste flytta. Så planen är att börja i tid... rensa bort helt onödiga saker och skänka bort. Gud vad det står bråte nere i förrådet... sanslöst. Jag har också bokat tid för audiogram, hörseltest i juni, för om jag kommer in på logopedutbildningen så måste man ha ett sånt. Det kommer säkert bli så att jag är lomhörd, ärvd egenskap av modern. Hon hör som en kråka på ena örat, så där kan man mumla...

Helgen ser jag fram emot... ska uppträda med kören, och Ingrid kommer och sover över... kanske man kan dra till Kolmården någon dag. och glo på djuren. Annica sa: ja fast han är nog kanske lite ung för det ännu ( hon syftade på min systers 1-åriga son)... haha och jag utbrast:
ja men det är ju inte för hans skull!
Barnslig som jag ibland kan vara. Men det är ju tur att jag har den sidan... jag tror i bland att jag är alldeles för ordentlig. Jag har haft det så länge, känslan av att vara rätt, normal, lagom, och att allt annat är fel. Men kanske är det det omvända, man ska kanske vara ytfluffig, onormal och allt utom lagom...än så länge så har jag ju inte blivit så mycket lyckligare av att sträva efter andras godkännande.
Nä  idag blir det en bra dag, jag ska vara aktiv, sluta äta godis förrän helgerna och dricka vatten. Jag ska prioritera mat framför negativa tankar. Man vet aldrig var livet för en:) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0