Och där satt man och mös...

Snälla gud... jag tror inte på dig men ge mig inte löss!
Jag har jobbat på en förskola idag, gosade med barn som satt i knät, pillade dem i håret, men sen fick jag reda på att flera av dem kan ha löss. Vilka onödiga djur... och varför ska de in i folks hår? Hittade info på internet...

Det är lössens bett som kliar och irriterar och oftast gör att man upptäcker att man har huvudlöss. ( fy fan!)

En del, särskilt vuxna, kan ha löss utan att det kliar. ( Nej!!!!!)

Tecken på att man har löss kan då vara ett svart puder på kragen eller kudden, det vill säga lusens avföring, eller ömsade lusskinn. ( fräscht!)

Genom att kamma igenom håret noggrant med en tät luskam kommer du att upptäcka hur mycket ägg och löss du har. ( Jag vill inte ha några ägg!)
Du kan då lättare ta ställning till vilken behandlingsmetod du vill använda. Har du bara lusägg på hårstråna behöver det inte betyda att du kommer att få huvudlöss - äggen kan vara kläckta eller döda. ( Nähä... ja men då är det ju lugna gatan, NOT!)

 Glöm inte att kamma igenom håret på alla i familjen - lössen kan sprida sig snabbt! ( Hjälp!!!!)

/ Man inbillar sig att det kliar maniskt!


Kommentarer
Postat av: DP

oh hoppas du klarar dej... hade skrivit fel karin.. har gått ner 19,1 kg och har 24,5 kg kvar...

2009-05-07 @ 18:02:03
URL: http://metrobloggen.se/dp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0