Vatten,vackra män och en fin syster och systerson

En blöt historia...
Den börjar med en natt med ett par små små ben på en liten söt person, som låg på bredden i sängen vilket gjorde att jag hade ungefär 30 cm att ligga på. Jag hann ligga och tänka: Du kommer säkert inte kunna somna, och du ska ju köra i morrn ju.
Men somnade måste jag gjort, systerns pratade i sömnen och var som värsta skräckfilmstjejen fast snäll. Hon satte sig tvärt upp och sa: Döh! På fullaste allvar...jag viskade schhh! sedan låg jag och fnissade i mitt hörn i sängen. På morgonen berättade hon att hon drömt att nån ko rymt hahahaha. Kära bondesyster... det finns ingen som du:)

Vi packade på oss en riktig matsäcksrygga, smörgåsar, frukt, vatten, mariekex...bara en sån sak. Ingen utanflykt utan lilla Marie.

Vi for på vägen mot det förlovade landet med djur av alla dess slag...där alla ler och där värmen liksom slår emot en. Möttes av ...vatten. stan var full av vatten...
Mottot för dagen: Nu när vi redan är dyngsura från topp till tå...då spelar det ju ingen roll...så vi traskade ivrigt vidare, smet in på toaletterna på vägen för att värma våra arma händer under torken. Himmelriket!



" Titta älgar ! " Men han sov han, intet anande att vi kommit fram till målet för dagen...safaripark.



Syster: " Nä jag kommer svimma! "
Jag: Nejdå, kör försiktigt bara!
Dessutom tyckte jag lappen man fick innan man körde in i parken var väldigt humoristisk, se exempel på tips:
* Om djuren står i vägen: rulla sakta framåt och försök passera ( Ja vad annars, nä vi tänkte köra race mellan dem för att se hur snabba de är)
* Undvik att stanna vid strutsarna, de är nyfikna och använder gärna näbben för att känna om det finns något ätbart på eller i bilen. ( Då fnissade jag och sa att det väl något, att en struts knackade på rutan, det tyckte inte syster haha).
och det bästa tipset haha:
* Tuta inte i onödan ( hahahaha)



Syster I ställde sig väldigt tvivlande till att laman förmodligen är ett av de farligare djuren då de spottar på en. Men det är ju sant...har ju sett det på AFV flera gånger... och det vet vi ju alla att allt som visas där är brutal sanning.



Ja vad säger man...ingen ordinärfamiljebild till albumet...syster: Men det där är väl inte något att ta kort på ( skrattar till).
Men varför inte?! Och vi som har lite låg tröskel när det gäller humor är det ju väldigt givande kanske :)



Och vad härligt det var att uppträda med kören i söndags! Jag minns en tid då jag hade scenskräck...inte längre alltså!  och jag är stolt över oss... vi sjöng så fint med våra väldigt inövade stämmor som vi kämpat med :)

Sängen hägrar...nybäddad och lagom varm! Yes! Hej John blund har du kommit...
kram

Kommentarer
Postat av: carro

Låter som ni fick en bra dag på kolmården även om det regnade. Vad roligt att uppträdandet gick bra!!

Ta hand om dig vännen. kramar

2009-05-19 @ 08:10:49
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha hur sitter lillkillen i bilen egentligen??? Jag älskade bajsbilden. den borde du & alla vi andra ha på toa. typ: "suck allt är så tråkgit, jag tror jag bajsar lite."

2009-05-19 @ 20:38:56
Postat av: YtfluffigYsterSyster

hahaha - jag tycker det var den mest självklara bilden - den på elefanten alltså - men så har jag ju i och för sig lika låg nivå på humorn som du kära syster - eller är det så att ALLA andra har absolut ingen humor alls hihihi

Påminn mig att berätta när jag var patient, sköterska och doktor själv härom natten - tummen under tummen typ - Ajjjjj!

puss så länge

2009-05-19 @ 22:21:24
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: YtfluffigYsterSyster

ps. men vadå "vackra män"

2009-05-19 @ 22:22:43
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Karin

bra ide med bilden på toan, ska genast fixa en sån! men jag önskar att du hade skrivit ditt namn över inlägget, asnyfiken ju!

och förklaring: vackra män...det kryllar av dem på kolmården, djurskötare och entrepersonal, en klickade det med rejält haha...något med vårdande män allt!

nu ska jag renskriva 10 sidor bok, jippi not, nackdelen med att skrivit för hand idag.

kramelikram

2009-05-20 @ 14:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0