Jingle bells...nä nu får du lugna dig!

Nu äre jul igen....nu äre jul igen...
Eller inte än kanske. Känns lite så för att jag kollat på julklappar på stan.
Först sovmorgon ah! ( nöjd)
Sedan diska upp värsta diskberget.
Ner i läskiga källaren, tända lampan och å typ småkuta till förrådet, fumla med låset, allt för att hinna innan lampan helt oanmält slocknar och det blir mörkt som i ...ja det mörkaste som finns.
Jullådan kom upp, jag med ( tur!) för jag gillar inte den här källaren alls. En massa mörka hörn och korridorer och typ 1,5 lysknapp. Blanda det med en vild fantasi.

Klappjakt är som den brukar...man har gjort en lista. Skrivit upp alla som man ska ge saker, plånboken, den rätt tunna är fylld( fylld och fylld)...man har klätt sig med bara en tunn tröja under jackan för att undvika svettanfall.
Går till Lagerhaus...vandrar runt minst 2 varv, blir skitnödig, fumlar mynt i fickan, ut från affären, ut i gallerian där Idolerna från tv håller hov och sjunger och alla skriker. Rulltrappa ner, toa ( upptäcker att det är handikappstoan man lagt in mynt till, men lite handikapp är det ju tänker man.
Sen åter till lagerhaus och går 4 varv. Jag gillar att gå i affärer, men måste stapplat av. För tröttheten slår till och ens syster tror att man är deppig i telefonen. Fast det är ren matthet, för fan va de knuffs och stressar och skriker. Barnen skriker, mammor skriker, pappor svajar.
Och var man än går så har tomten "glömt" sina ytterkläder och plastat in dem. Skärpning tomten!

Kommentarer
Postat av: Maria S

Hahaha :D

Så är det ju...

Ska ner å trängas nästa helg tänkte jag :S

2009-11-22 @ 20:50:38
Postat av: dp

själv hålle rjag på o bli mänsklig... ska väl oxå fixa det alra sista med julklapparna... men får vänta tills december... hoppas man känner sig hel igen då... hoppas oxå på o ses så smånigom...

2009-11-23 @ 06:31:15
URL: http://metrobloggen.se/dp
Postat av: Jenny

ja mörka källare är inte roligt. Efter alla otäcksfilmer vi sett får jag värsta nojan och tror att någon står och väntar på mig med grishuvud haha

2009-11-23 @ 06:53:13
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: YtfluffigYsterSyster

kom på något - man behöver ju inte dragkedja på innerpåsen - bara att sy igen ju när man fyllt den - tänkte inte på det! och på ytterpåsen kan man ju sätta kardborrband eller något (inte under för då repar det ju golvet)- man vill ju kunna tvätta ytterpåsen antar jag.

pussgurka

2009-11-23 @ 19:47:36
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0