Pass för energi

Ligg kvar på golvet. Sträck ut armarna längs golvet bakom ditt huvud. Placera benen ovanför huvudet, paralella med dina armar. Långa djupa andetag, 3- 11 minuter. Vila på rygg.

Nån lugnande musik där de väser SATNAM i bakgrunden. Tydligen ska man andas i takt...andas in med SAT  och ut med NAM.
Tänker att jag nog ser ut som en stelopererad skalbagge på rygg med krökta ben, att jag var duktig som läste på tentan i några timmar och att jag lagat mat.

Yogainstruktör Göran Boll ( på skivan): Känn att du slappnar av fullständigt...dra in djupa långa andetag.

Tänker att det här blir nog toppen för ryggen, för fy sjutton vad stel jag varit på sista tiden. Typ som en gamling har jag nästan ryckt till när jag rest mig från sätet på tåget...

Göran Boll: Känn hur du släpper allt runtomkring, fokusera in i tredje ögat mellan ögonbrynen...bara andas och slappna fullständigt av.

Tänker att min kropp är helt sjuk...typ förra ställningen i passet var ju rent omöjlig...då skulle man ligga på rygg, benen rakt upp i 90 grader, fötter och händer mot taket och djupandas. Och fullständigt slappna av medan allt blod åker fritt fall ner i skallen och magen, som i och för sig redan är skakis och jag trodde att jag skulle kräkas på redovisningen för jag käkar för mycket fibrer.

Göran Boll: Ta ett djupt andetag...andas ut...lägg dig i dödsstilla position. För rotlås. Knip med magen.

Tänker att jag kommer nog bli en sån där som läcker efter att jag fött barn...jag kommer kissa ner för att jag inte kan knipa. ( får smått panik). Vad oduglig jag är! Inte ens knipa i några sekunder.

Göran Boll: Förbli nu i dödsstilla position...så ska vi slappna av...blunda. Djupandas...känn hur kroppen totalt slappnar av med ditt sinne...
musik......
Tänker att jag måste köpa smör för det glömde jag såklart förut. Jäklar vad hungrig jag blev nu...inte på smör men väl på makaronipudding...
Nä Göran...jag vet inte...

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSyster

Är Göran Boll Lille Bolls storebror?

2009-11-17 @ 10:04:13
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0