Vi har...

Det går tarminfektion och maginfluensa här!

Jaha...hejdå! Tack för titten.
Tänkte jag när jag precis stuckit in näsan på förskolan jag jobbade på idag ( ett favvoställe) och lapparna pockade på en uppmärksamhet.
Okej för typ förkylning, snoriga kläder och näsblod ( allt detta har jag även mött idag... jippi..som upplagt) men shit tarminfektion. Nånstans i mitten av förklaringen blev det dimmigt i ögonen och jag minns inte mer än orden "smärtsamt", diarre, ja räcker inte det kanske.
Alltså blir det en spännande tid framöver...
Annars var dagen himla bra, jag älskar personalen där och ungar med humor, i och för sig en som blev så jäkla tjurig när jag var tvungen att be henne gräva en egen grop i sanden i stället för att sno sand i en annans...stod mot staketet och surade värre än tomten när han väcks för tidigt...
Så fort jag försökte prata med henne röt hon till och typ kokade...hm. Jag gav henne utrymme och hjälpte de andra. Sen så var hon inte alls långsint, inte alls...och hon gömde sig inte alls när jag närmade mig eller när hon såg mig på gården...inte alls.
Tur fan att hon log sen när vi kom in och jag ändå kände att jag tagit rätt beslut och att jag höll vid det.

Fy nu sitter jag och äter upp julklapparna med...fy skäms...men tablettaskar är luriga...
och ja just det måste plugga lite med innan soffan och vila.
Så tjingeling
- Infektionsbäraren ( med min otur får jag väl grissjukan på samma gång och dör och ligger på sjukan och säger klicheer till familj och vänner...


Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSyster

hehehe så kul du är.

Tablettaksar - jättebra tips på julklapp till systeryster EMSER EMSER EMSER som dom INTE har här dom jävlarna.

Kommer ihåg min första Emser - Jag var typ 7 gick i ettan i Ljungsbro skola och min fröken Gerd Ketting bad mig och en kompis att gå o köpa Emser åt henne (genom halva byn) och när vi kom tillbaka så fick vi smaka - himmelriket :-)

krm

2009-11-27 @ 19:46:54
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Maria S

Om jag blir smittad imorgon, får jag också dö och prata i Klicheer då?

2009-11-27 @ 20:00:27
Postat av: Anonym

haha... jag drack emser med mjölk när jag var sjuk o liten... jag har inte fått knorr o överlevde svininfluensan så om du nu skulle bli smittad gör du det med... för simons skulle om inte annat.... ;) idag när jag skulle försöka få honom o sova middag berättade han hur kul det varit på badhuset när karin mamma meri och han var där... åka kana o grejja :)

2009-11-27 @ 20:46:36
Postat av: emma salami

det var ju jag som skrv förra inlägget dårå... ;)

2009-11-27 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0