Ärlighet...det är väl där man börjar...

Kan ju uppfattas hur som helst...men jag mår inget bra. Inte när det gäller en del i mitt liv.
Och det handlar inte om skolan, för jag trivs hyggligt där.
Och det handlar inte om att jag är velig och tänkig. Jag är en sån person. Det känns ibland som jag tycker det är fel, men så känns det också ofta som andra tycker det är fel. Att jag är alldeles för tänkig.
Och jag är det. Sån är jag. Jag är inte spontan av naturen, jag är inte stark. Jag är inte världens häftigaste och modigaste person. Men ni tyckte ju om mig förut...kanske har jag tjatat sönder.
Så när jag får rådet att köra på, att göra bara för att göra...då innebär det att jag går emot min egen vilja. Min egen instinkt.
Instinkten har inte alltid rätt, men den kan väl inte vara helt värdelös.
Om jag gör för att få det gjort, men utan känsla...då begår jag våldtäkt. Mot mig själv. För andras skull.
Då gör jag bara för att få det överstökat, utan känsla.

Jag förstår det här:
- Rädsla för något ( pirr i magen) är okej.
- Vissa saker måste man göra, men kan det verkligen bli bra om man tvingar sig själv samtidigt som man bara skriker inuti " Jag vill inte , jag vill inte...men jag måste för att alla andra tycker det".
- Att det kostar 700 spänn att gå till en psykolog, för en timme.

Samhället är inte till för alla..helt klart. Och det finns folk som svälter just i detta ögonblick. Fy skäms på i-landsproblem.

Kommentarer
Postat av: dp

tycker inte det är nått ilandsproblem... du har all rätt i världen o må dåligt... jämför inte dej själv med andra.. oavsett om det bor i öknen eller i lidingö... du har rätt o må som du gör (fast jag helst skulle se dej må bra såklart) du är min vän och jag tycker om dej oavsett....

2009-10-07 @ 14:02:49
URL: http://metrobloggen.se/dp
Postat av: jenny

Håller med dp alla har rätt att ¨må dåligt och du ska givetvis inte jämföra dig med andra. Gör inget som du inte själv vill. Känns inte något bra så gör det inte, man mår bara sämre då i slutänden. Och det är för jävligt att det kostar så jävla mycket för att gå och prata med någon, kanske därför som människor inte gör det. Tycker om dig massor. Stor kram från mig

2009-10-08 @ 07:15:43
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0