Bajs i hjärnan

När de höll på med partnerskapslagen var det till och med bajs i kuvertet.
Min teori är att det även fanns en del av den varan i hjärnan på de som skickat odörbrevet.

Idag är det 30 år sedan homosexualitet slutade diagnoticeras som en sjukdom.
1944 tog man bort stämpeln på homosexualitet som ett brott. Brott mot vad är oklart.
Den 17 maj 1990 ( ja ni läste rätt 1990) året då jag längtade till att börja första klass...det året beslutade WHO att inte längre ha homosexualitet som en psykisk sjukdom på sin lista.

" Emma kommer förföra dig!" sa min mamma en gång när jag och min kompis funderade på att hyra en lägenhet tillsammans. Ganska roligt med tanke på att min mamma lät en aning hysterisk... men också sorgligt att det finns en sån stor skräck för homosexualitet. Det behöver inte ens vara att en är homo och den andra inte är det...
tydligen kan bara människor med olika kön flytta ihop enligt vissa ( pensionärer med för mycket fritid).

Vad många missar med till exempel fantastiska Jonas Gardell och Mark Levengood är deras livsfilosofier, deras syn på kärlek till livet och människan och allt som hör det till. Mamma kan t.ex rycka till lite när hon läst något som hon sa var fint och då säger jag att Jonas skrivit det eller det har Mark pratat om. För det ska väl ändå så vara att bögar och lesbiska ska vara på sin sida med sina konstigheter att byta kläder med varandra och slicka sig om munnen...eller?

Varför kan inte världen titta på det som egentligen räknas...kärleken.Oavsett utseende, kön, musikstil. 
Och Jonas och Mark har varit gifta/partners i nästan 20 år. Räknas inte det så säg.



Alltså är det i så fall en jävligt lång "fix ide" som många tror.

Kommentarer
Postat av: YtfluffigYsterSyster

Håller helt med och puss o kram till Jonas o Mark

2009-10-19 @ 18:16:42
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: jenny

Håller med fullständigt....

2009-10-19 @ 18:39:02
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jonas och Mark har varit gifta i över 20 år till och med. :)

2009-10-20 @ 18:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0