Jaha är det därför jag häver i mig mjölk?!

Okej håll i er...
- Blekhet
- Bradykardi (Långsam hjärtfrekvens)
- Bröstsmärtor
- Depressioner/känslomässig instabilitet
- Domnande fingrar/händer och tår/fötter
- Fibromyalgi
- Frusenhet, låg kroppstemperatur, köldkänsla
- Förstoppning (eller diarré )
- Glasbubble-känsla och "brain-fog"
- Glömska
- Heshet
- Huvudvärk
- Håravfall, torrt, tunt och/eller risigt hår, glesnande behåring på kroppen
- Hårda tunga hjärtslag/hjärtklappning
- Högt kolesterol
- Ingen ork, lust
- Ingen/låg sexlust
- Kall hud
- Karpaltunnel syndrom (kroppsdelar domnar bort pga av klämda nerver)
- Koncentrationssvårigheter
- Ledvärk
- Låg kroppstemperatur
- Låg motivation
- Låg puls
- Långsam tankeverksamhet, tappar ofta orden/tråden
- Långsammare längdtillväxt hos barn:
- Långsamt tal
- Lägre/mörkare/grövre röst hos kvinnor
- Lättretlighet
- Menstruationsstörningar (rikliga menstruationer, långa avstånd, utebliven menstruation)
- Mental och kroppslig tröghet
- Minnesluckor
- Minskad aptit
- Missfallsrisken ökar, svårare att bli gravid
- Muskelkramper
- Muskelsvaghet
- Muskelvärk
- Myxödem (Svullen, degig hud)
- Myxödemkoma (svullnader och kroppslig och mental tröghet ända fram till mental frånvaro)
- Nattblindhet (sämre mörkerseende än normalt)
- Nedsatt hörsel
- Nedsatt kondition
- Nervositet
- Ont i nacken
- Panikångest
- Sköra/trasiga naglar
- Smärtor allmänt i kroppen, ev. vandrande
- Stelhet
- Svullnader, främst i ansiktet, runt ögonen, på händer, fötter och underben
- Sänkt andningsfrekvens
- Sömnbehovet ökar överdrivet mycket, alternativt sömnsvårigheter
- Tandproblem
- Tinnitus
- Tjock tunga
- Torr/grov/läderaktig hud
- Tryck över halsen, svårt att svälja
- Trötthet
- Tvångsföreställningar/besatthet
- Urinträngningar
- Utslag
- Viktuppgång eller viktminskning
- Värmeintolerans
- Yrsel
- Ögonproblem (tex sämre syn, och/eller torra, svidande, svullna eller värkande ögon)

Jaha...var hos femma och mös och glodde på idol och käka bullar mm mm mm igår. Plötsligt fick jag tåkramp...visst det är inte världens ondaste grej men fan ont gör det. Och jag har börjat få det regelbundet...man ligger och kollar på tv, slappar och sen PANG. Eller pnag och pang mer KRAMP KRAMP! Benet har också betett sig märkligt på natten, då man vaknar av att det står rakt ut upp i luften och spänner som fan.

Men i alla fall så hände det hos Femma och hon lekte " fråga doktorn" och googlade lite och vet fan om det var brist på B12. Jag menar nu får ju mitt ganska galna humörtåg en förklaring, visst det handlar ju en del om problem jag har, men extra känslig har jag ju varit ett bra tag nu.
Och symtomen har ju varit där...( se de tjocka).
Okej nu tar jag den... men shit!!!!



Ja det här kan ju bli en intressant utekväll haha...har nog aldrig sett nåt sån rosa. Gav hon mig fel på apoteket.



:) Femma och Lovis är trötta men glada. Extra roligt att L kan skratta på kommando :) Finisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0