Har du en stjärt däruppe med?



Dagens lättnad: Tentan klar...yes svarade på alla frågor...fastän en bara kastade ner mig från platsen " jag kan ju det här" och ledde mig in i flummträsket är jag rädd.
Firade med sibyllalunch ( livsfarligt att bo 20 minuter bort).

Träffade de här härliga personerna på stan...



Och bjuden på fika döh! Och sen fick jag present av emma på ( ja namnet är totalt bort....nä just det timari)
Ett bokmärke som tydligen ska ge energi...trevligt. Jg stod och hade en egen monolog om hur en metallpinne med lite pärlor på ska kunna göra det. Kanske gav hon mig den lilla 10 kr grejen för att få tyst på mig hahaha. Och sen så klart så satt jag på huk och pratade med Simon i vagnen och stoppade därför upp en tant med resväska och en darrig gubbe på rullator.

Skulle ju inte köpa nåt på några år... ( ekonomin är katastrof denna månad, då jag lever på sparpengar)...men men syndade och köpte två par örhängen för 50 pix.

Dessutom har jag hunnit se kanske den minst spännande filmen på länge " Vänskap till döds". Nora Roberts i spakarna vilket naturligtvis gör den rätt banal. Men jag har läst boken och tyckte den var hygglig. Men käre värld filmen gav verkligen alla info och inget för tittaren att tolka liksom.
Lite nördig med sånt nu, då vi pratat om mellanrum och schematiserade bilder på kursen...oj orkar inte ta den långa förklaringen. Kort så handlar det om t.ex i en bok där olika händelser händer samtidigt, men berättas efter varandra. En riktigt bra bok lämnar utrymme till läsaren att få tolka och spekulera. Om en bok lägger fram alla info och hur man ska tolka allt, då blir det inte intressant att läsa.

Nu ska jag yla i kapp med Duffy tror jag...:)
Avslutar med Meris nya favorit:




Kommentarer
Postat av: dp

ja precis vad för o få tyst på dej ;) haha... jag känner mig stressad när jag håller i mitt antistress märke... döh.... haha...

o sen ser det ut som jag börjar asgarva eller nått...

2009-10-09 @ 19:22:18
URL: http://metrobloggen.se/dp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0