Dag 1: No more sugar

På senaste tiden har jag känt ett behov av att vara privat. Det har inte funnits läge att skriva om det här. Men det är ju fullt naturligt. Vad jag däremot kan berätta är att jag gjorde typ topp 5 godaste korvgryta igår. Med kryddstark korv, sparris och matlagningsgrädde och buljongtärning. Fantastisk!

Påsken har firats med Fem och Lovis och hennes familj. Väldigt mysigt:). Intressant. Jag känner mig mer förstådd och respekterad med dem än med min egen familj, när det gäller yrkesval. Istället för att få frågan: vad blir man av det då? Fick jag frågan om  vilket område som jag var mest intresserad av ( inom litteraturen). Detta beror förmodligen mycket på att studera inte är så främmande i deras familj.
Jag inser mer och mer att jag kämpar för att passa in i nån slags klubb, ett sällskap där studera anses som att fly från verkligheten. Att man bör leva på ett visst sätt. Absolut inget ont om hur andra väljer sina liv, jag vet bara att mitt liv är mitt. Att jag förmodligen inte kommer platsa in i klubben, att jag nog bör sluta kämpa så för att passa och få vip-kort. Ett vip-kort till något som inte ens är jag ju.
Så idag ger jag mig själv ett löfte...nej två löften. Jag börjar min godisfria period nu, man blir helt psyko av socker! Andra löftet är:
Jag ska leva efter vad jag vill, inte vad jag tror att andra vill. Jag kommer hamna i svackor, men med lite hjälp som snart ska komma, så kommer jag ta mig upp därifrån. Jag kommer inte alltid känna mig ihålig. För det är ju bara en illusion att jag är det. Jag är hel. Med sprickor. Och det är genom de sprickorna som livet sipprar in .

Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Men tjohoo - du platsar ju i min klubb ju! Klubben for dom som gor som dom vill - du kan till o med fa VIP kort.

PaskPuss fran mig

2010-04-05 @ 13:46:03
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

ps. varfor har vi inte vanlig korv har!!! Sur!! At ju i o for sig inte sa mycket korv nar jag bodde hemma men nu nar jag inte far tag i det sa vill jag ha - hmmmm

2010-04-05 @ 15:15:22
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Emma

tummen upp för det...

2010-04-05 @ 16:41:29
URL: http://inteallskul.blogg.se/
Postat av: carro

Tycker att det låter som en bra ide, följ det som du vill! =)

kram kram

2010-04-05 @ 17:46:14
URL: http://snuttungar.blogg.se/
Postat av: Femma

Heja Karin som vi alla älskar för den hon är på riktigt!

2010-04-05 @ 20:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0