Tisdag, ersätter godiset med jordgubbar.

Det finns en uppsjö med fakta i världen! Och då tittade jag bara i 4 uppslagsverk på bibblan och fick en mindre kris. Var tvungen att kapa ner mitt uppsatsämne till 1900-talet, för skulle jag få med allt från antiken när de högg in kvinnans sexualitet i stenblocken i deras berättelser till nu så skulle det bli en tjock bok. Inte 15-20 sidor.
Nu har jag avgränsat ämnet ytterligare genom att fokusera på 1960-nu typ. Blir nog bra.

Käkade lunch med Jenny, blir aptrött och gick som en sömngångare i hasorna på henne. Sedan hem, läsa lite, sova en halvtimme, till fotoaffären och hämta ut Elverts kort, hem och käka soppa, mackor och jordgubbar och grädde till efterrätt.
Läsa, lyssna på musik ( i detta fall helt ofrivilligt på grannens ping pong musik, som plingade och var en låt som upprepade sig tills mina öron korvade ihop sig och låste om sig.
Sen gav jag upp läsningen för telefonen ringde. Man har ju ett liv utanför de tryckta orden med ju.



En gammal goding...fortfarande drar man på smilbanden...och låter tydligen som en 70-åring...

Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

60-talet var ju skitbra - synd man bara vara en liten skitunge da. Hade varit kul o vara ute i svangen da :-)

2010-04-07 @ 14:08:05
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0