Sätt in dig!

Päronen ska flytta inom några månader. Jag har varit där några dar, ätit( man blir ju tusan hungrig som en räv NÄR MAN INTE JOBBAR), gjort korsord med pappa, tjafsat lite med VÄGGEN ( mamma alltså haha), envisa kvinna fast nu får hon motstånd till skillnad från förr så det blir mest intressant och sen löser vi det med att vi fikar typ 30 gånger om dan. Inte konstigt att man får huvudvärk när man sedan kommer hem och inget socker och kaffe når gommen.
Konversation vid fikabordet, fika (såklart):
Pappa: Vi ska kanske ta en promenad idag...
Mamma: (suckar tungt) Ja det kan vi väl...
Jag: värst vad du låter entusiastisk...
Mamma: Ja men han går ju med älgsteg, går ju inte alls att hänga med!
Pappa: Det gör du väl visst! Jag anpassar ju stegen efter dig!
Mamma: Nä du går som en general och sen när måste gå i min takt säger du att du tvingas gå med tomtesteg.


Åkte dit med två veckor, kom hem 4. Mitt lite lantliga kök blandat med nytt har fått nya vänner...i form av gammeldagsa ja see for yourself.



Ovan: Ärvegods från mormor och farmor. Härliga damer!



Tur till lillasyster, en tidig morgon. En vacker morgon då det kändes som någon försökte meddela mig något i imman.



Såg ett gäng "Killersnails" ( närmare bestämt 32 för mamma räknade argt!)


Kommentarer
Postat av: Femma

Gud vilka assnygga burkar du fått!!! Den där längst ner till höger får mig att dreggla!!!!!!!

Puss & kram, snart ses vi

2010-08-13 @ 09:54:12
URL: http://halvahunden.blogspot.com
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Du den där längst ner till höger kommer bli värd pengar - hålllll hårt i den när Femma kommer o hälsar på o fyller ner dig o morgonen efter har du plötsligt ingen fin "burk". Fy på dig Femma hehehe



Vet du att när jag uttrycker mitt hat för "killersnails" till T så säger han att jag har helt fel - det finns inga sniglar som dom. Inte i det här landet inte eftersom det är så JÄVLA bra här. Konstigt bara att jag själv plockat några men som vanligt har väl jag som Svensk fel - iiiiiiggghhhh



Pussgurka

2010-08-13 @ 12:16:11
URL: http://www.art-by-susie.co.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0