Och gud kom...not!

Dagen då jag skulle finna mig själv plugga i kyrkan var långt borta. Men likt väl så gjorde jag just det igår. Syster Ingrid  skulle ha julkonsert ( en aning udda efter nyår), så när de repade satt jag på en hård kyrkbänk och pluggade. Måste hinna läsa två romaner , svara på instuderingsfrågor till en seminarium på måndag och göra analysuppgiften.
Jag har blivit en sån latis när jag varit ledig!
Men tjena vad det gick, jag hann läsa 80 sidor och anteckna med bakgrunden stilla natt och och en ungdomskör med målbrottskillar som sjöng happy christmas ( War is over). Inte illa pinkat...
har märkt att jag har en rätt snabb läshastighet.
Övning ger färdighet kanske haha.

Gud är märklig...prällen står där framme och snackar om att gud ska infinna sig. Gör han det eller?
Psalmerna är fulla med skit om att allt ska lösa sig när man har en tro. Får mig att tänka på hur skönt det borde vara att känna en sån tillit till något...dock inte nån gubbe i nattlinne.
Men snacka trygghet liksom. Sen att den så kallade guden inte gör ett skit när saker inträffar ( förbereder mig på att få blixten i skallen) det är en annan femma.

Dock har det varit en härlig helg med mys med gullungen N, som snackar på som tusan och om man säger : äru söt eller? svarar näe och flinar.
Han fick en käpphäst som kan gnägga och galoppera om man trycker på örat ( mycket uppskattad! sprang runt som en galning i huset och släppte den inte ur sikte på ett bra tag haha) och tomtebowling...de tomtarna skyfflade han mest ner med hästen och lastade sedan tomten på traktorn:) .

Nä nu måste jag styra upp det lite. Ska påbörjar analysen...kanske att man kan göra typ så här:
- Skapa dokumtentet ( sidhuvud, titel, författare)
- skriva in dikten som ska analyseras
- skriva in anteckningarna jag har + bakgrundsfakta om författaren

Då har man ju börjat... och sen skriva ihop det imorrn. ja så får det bli.

Dagens skummaste samtal var med Sus som mitt i utropar: Shit!! vet du vad den här bollen kan!
( hon köpte ( officiellt fick av mig) en boll med mjuka taggar på som är asmjuk och i olika färger som tydligen kan studsa och har en boll inuti sig som avger färger. Där ser man :)


Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Jamen jag kan ju inte hjälpa att jag har en boll som är jätteduktig

puss

ps. foten i munnen just nu

2010-01-04 @ 20:03:54
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: jenny

Karin, jag e impad. Inte många som kan plugga i kyrkan hehe o speciellt inte med målbrottskillar som sjunger. Synd att jag inte fick upp dokumentet du skicka. Kram

2010-01-06 @ 07:49:31
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0