Månadens low...



Jag känner mig lite som en överblommad tulipan just nu.
Csn krånglar och menar på att javisst ska ni betala kåravgift, skicka in studentförsäkran och skolan registrera er innan vi ger dig några pengar.
Jag fattar de två sistnämnda, men var ligger logiken i att betala något innan man ens har pengar?
Och kåravgiften, något som inte är ofrivilligt på nåt sätt, men kanske måste man tvinga alla att betala och gå med för annars skulle kanske de inte ha några medlemmar...

Plånboken tryter alltså, tenta som tog musten ur en, ny studentlitteratur som beställts ( ännu mer pengar ur syne) för tre kurser denna termin. Jag har valt det själv...ja det där om att läsa tre samtidigt. Och det är ju knappast problemet. Vi skulle kanske leva i ett samhälle utan pengar...där alla får och ger och tar och skuttar runt lyckliga.
Men det är ju inte så verkligt det hehe.
Lycka: Hitta 42,50 på ett sparkonto.

Bra snack med mor-en i dag...hon ringde och väckte mig från min sovmorgon ( klockan var 11...) och vi pratade om csn såklart och annat och det var rätt bra prat. Fast jag vet nästan att det var tillfälligt då hon kommer behandla en som förut sen igen. Varför tycker man synd om någon som trivs med sitt liv, men inte lever på samma sätt som de andra duktiga med familj och jobb? Varför pratar man över huvudet på en när man står där bredvid, fullt kunnig att uttala sig om sitt eget liv? nja det är småpotatis emot krig, svält, skit i världen...så jag väljer nu aktivt att inte lägga mer energi på det utan uppskatta det som vinner över medömkan och sura kommentarer.

Önskeman till hunklistan är denna gång från fem...här kommer den lurviga mannen:)



Extra roligt att Google är politiskt inkorrekta och namnger bilden negerkungen...



Det vore ju himla taskigt om jag bara hade hunkar på bloggen...så har ni några tips på hunktjejer?

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ska bli skönt när pengarna kommer sen. Fattig som en kyrkråtta är man hehe och jävla csn som krånglar.

Håller med dig. Varför ska man betala innan man fått pengar. aaaa

2010-01-22 @ 19:56:26
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack detsamma! :) Hoppas att allting är bra med dig. Vad gör du nu för tiden? Kram Mia

2010-01-22 @ 20:08:18
URL: http://littlepaloma.blogg.se/
Postat av: Dp

marilyn :)

2010-01-22 @ 20:25:19
URL: http://inteallskul.blogg.se/
Postat av: LejnusLejnus

csn krånglar med mig med..



fast att kåravgiften måste va betald.. så har det aldrig varit förut iaf! jag tror inte ens dom ser om du betalt den där.. grejen är ju att universitetet inte ens kräver att du betalar in kåravgiften förrän senast innan terminsskiftet, alltså till sommaren! man kan alltså läsa utan o betala den, men du får inte ut betygen i slutet av terminen om den inte är betald :) det har mao inte csn med att göra!

2010-01-24 @ 18:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0