Nystart

Hej Bullen...

Idag började första kursen i Litteraturvetenskap 2. Vi är 5 stycken från ettan så det är ju inte lika mycket nerver i luften då. Fast tji fick vi hehe. För typ en halvtimme in på introduktionen meddelade läraren till oss som satt i den minsta salen på campus, 19 stycken letandes efter en uns syre:
- Ja nu ska vi dela in oss i små grupper på tre och tre och vid varje tillfälle ska en grupp ha en redovisning på 30 minuter...
Kursen handlar om Litteraturvetenskapliga teorier och metoder...zzzzzzzzzzzz
Nävars för boknördar som oss i klassen är det rätt okej, men om man säger så här...metodkurserna i början av terminerna är väl så där på kulskalan.
Sen kommer den där riktigt pedagogiska uppdelningen där läraren frågar vilka som vill ha vilket område...en tjej meddelar att hon kan ta strukturalismen och att hon inte känner nån ...
modigt!!
Medan de jag sitter bredvid velar hur vi ska dela upp oss för det blir ojämt med fem osv så bestämmer jag mig bara. Jag hänger på den "ensamma" tjejen och kort därefter kommer en av mina gamla litt1:or också med i gruppen. Alltid spännande med nya ev. vänner ju:). Så vi kör vår redovisning på måndag och ja papprena kommer darra och jag kommer svamla stundtals men fan va skönt å få det gjort och sen bara kunna slappna av resten av kursen och bara behöva läsa och delta i diskussioner.





new dress...som man kan göra på 11 olika sätt med axelbanden.

Kommentarer
Postat av: Dp

du får gärna komma föri stöket på onsdag... idag ska jag sova så fort meri somnat...

klänningen är dö läcker...

2010-01-25 @ 19:07:46
URL: http://inteallskul.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kanonsnygg grön klänning. Kul med ny kurs. Jag tror verkligen att du har valt rätt. Passar díg de där kurserna. kram

2010-01-25 @ 19:36:23
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0