I´m asking you...

Vill ni vara med i bok eller filmklubb? Eller klubb och klubb, vi har inga fancy tröjor med guldemblem eller så...
men har blivit så inspirerad av klubbandet...
Hittills har jag kommit fram till denna lista av filmer som en bok menar att man borde se under livet:
Trollkarlen från oz
American beauty
Persona ( ingmar bergman förvisso men den beskrivs som en essä i boken och vi har ju precis haft en kurs och jag är nördig!)
Måndag hela veckan
Primer
Matrix-triologin
Clockwork orange
Fåglarna
Ghost
Ömhetsbevis
Svindlande höjder
High fidelity
Jane eyre
Dogville
Hotel rwanda
Fönstret åt gården
Elefantmannen

Ja det går väl på en kväll hehe...har ni några tips?
Och just det ja..bokklubben...tips på det? Böcker? Ja alltså frågan lyder ju inte typ " vad är en bok?" utan boktips...träffas, käka nåt gott och lite nyttigt, diskutera fullt gravallvarligt hela tiden!!! Och läsa för nöjes skull, inte som krav...
what do you think friends?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahahahaha! Måste vara något som går, jag är oxå jättesugen på en bokklubb, där man väljer böcker att läsa och sedan prata om dem. Äta lite småplock o dricka lite gott vin till ;) Jag tycker nog man borde ha läst klassikerna en gång i livet, Shakespeare o grabbarna :)

Lycka till med film och bokklubb!

2010-06-07 @ 11:08:58
Postat av: Emma

ja, frågan är om jag har tid.. men ja.. det får jag väl ta mig eller? annars vill jag gärna att du kommer hem till mig o tittar på sommaren med göran....

2010-06-07 @ 13:03:39
Postat av: MariaS

Det tycker jag Emma! =) Jag är gärna med på/i en filmklubb, bokklubb med iof... :)

2010-06-07 @ 19:41:41
Postat av: Femma

Ja, för fan, jag är på!

Tuttkläm & kram

2010-06-08 @ 08:33:54
URL: http://ekotur-rekotur.blogspot.com
Postat av: Jenny

Jag är på wiieeee

2010-06-09 @ 08:13:09
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0