Bok, cd och biljett...

Vilken härlig helg det varit!

Dels lördagen med konsert och fika, sedan tittade Annica in:) och vi hängde och tittade på tv och bytte julklappar...ja det är sant. Och tänk vi hade samma upplägg: en köpt och en hemmagjord. Lika hjärnor tänka lika.


Boken som jag fick och ska sparas till uppsatsdelkursen där jag kommer sitta och skriva och läsa teori och forskning under några veckor. Då kan det passa att byta fokus och läsa för kul skull. Tack:).



Skivan som jag ska lyssna på under samma period...bara för att Skelen Höholm är den hon är och har världens finaste röst, ja efter Tommy Körberg då :) haha.



Oh Jonas var fantastisk, as usual ( stavas det så?!). Så bra, rolig, fin, härlig, ärlig, upplyftande. Det borde vara lag på att se honom när mörkret hägrar, och till våren där ljuset kommer. Energikick utan dess nåde!

Nu ska jag kolla efter forskning kring kvinnlig sexualitet på nätet...
jag tar gärna emot tips på böcker ( romaner, självbiografier m.m) där det handlar om kvinnor och hur deras sexualitet visar sig...
so far har jag böckerna Man har skjutit ett lejon av Maria Wine och Det mest förbjudna av Kerstin Thorvall. De böckerna är från 70-talet och nu letar jag efter böcker från vår tid. Någon slags jämförelse.

Vet ni några böcker?

p.s Tack Maria, du är söt du med!


Kommentarer
Postat av: Femma

Vilka bra julklappar från Annica!

Jonas är bäst! (& Karin)

Tips från mig: Linas kvällsbok (mera en blivande kvinnas sexualitet kanske). Oskyld- Åsa Ericsdotter (Typ ung vuxen, eller nybliven vuxen. Ganska destruktivt). Elsie Johanssons Nancy-triologi berör ämnet (från flicka till kvinna) + Sin ensamma kropp (en äldre kvinnas sexualitet).

Annars är ju Kerstin Thorwall en guldgruva faktiskt. Är inte "Jag minns alla mina älskare & hur de brukade ta på mig" ganska ny? Åtminstone inte 70-tal.

Detta är mitt favoritämne!!! Synd att jag inte skrivit mina romaner än, annars kunde jag ha tipsat om mig själv!

Puss

2010-03-15 @ 11:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0