"Horra horra hurra"! ( plutten hurrade för pappa och livet, en hel dag:)

Moffa tårta och sånt...ja helgen har varit lite gott och blandat. Dels har jag gjort klart hemtentan, hurra! Blev bra!

Helgen kommer härmed visas lite i bilder:



Nytillskottet i bondfamiljen, fin golden som heter Fina...
fast valp vet jag inte...mer som en kalv och det passar ju på bondgården:)



Vi ( pappa, Ingrid, Nils och jag)flydde fixandet inför kalaset, tog hundarna, tog barnet och åkte flakmoppe ( Nils var väldigt tydlig när han klappade bredvid sig att jag skulle åka med, så det var bara att hoppa på och köra...köra fort som fan!



Nöjdare unge fick man leta efter ljus och lykta långt inne i skogen...man hörde hans kluckande skratt i backen:)
Och pappa blev bestört hur han såg ut här...
- Vad gammal jag ser ut!  Nästan som kronblom...( se nästa bild)



Sån här får man när man fyller 30...jag vill INTE  fylla 30...



När vi till slut insåg att man kan inte ha roligt hur länge som helst, så gick vi hemåt och städade lite ( dvs lyfte bort en korg) och hittade ett läppsyl...Nämen vilken konstig form det har...ser ut som någon har bit...nä bitit i den!
Och med någon är det mest troligt att  det är antingen en plutt hög som två äpplen eller en oerhört intelligent kalv/valp...my guess är på plutten:)
Systern: jaha! det var därför att var lite märklig i munnen häromdagen...



Problem: vill ha nya kläder
Lösning: gå till femmas syster och rota och få saker:) Lyxigt!
Fast vindar är läskigt! precis tagen från nån skräckfilm med vrår och dörrar med nummer skrivna av blod...nä det sista var lögn.

Hoppas er helg har varit bra:)!

Kommentarer
Postat av: Maria S

Åååå, den rosa rutiga kläningen (?) ser ju ur söööt ut!!!

2010-03-29 @ 21:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0