Imagine a concert...

What a day!

Fix på förmiddagen...steka pannkakor som självaste ja jag vet inte, godast hittills. Tricket är att lägga i en smörklick vid varje stekning och sedan tunt med smet.

Från tolv fram till två var det övning med kören. Det som kunde gå fel gick fel. Pianot var ostämt, fick bytas till keyboard, låtarna satt inte som de skulle hos många...vi är vana vid en akustik i övningssalen och sen surprise surprise det är inte samma i hörsalen. Så alla blev skitnervösa och osäkra. Men efter intensiv träning i två timmar fick vi sedan vila och helst vara tysta innan konserten.
Jag vet inte hur det lät ute hos publiken, men vi gjorde ett okej jobb tror jag. Var inte ett skit nervös innan och sen pang! När vi gick upp på scenen då hade jag riktigt sladdriga spagettiben. Och när jag klappade i takt mot låret skakade det som bara den haha. Men några låtar in så hajade kroppen att nu var det lugnt.

Efteråt kom en bunt härliga människor hem och käkade smörgåstårta och pannkaka...Mycket trevligt hörrni!





Päronen förvisade jag till soffan i hörnet! Nävars :)



Mysiga kids:) ( oops nu frågade jag inte om jag fick lägga ut bilden...men de är nog okej...särskilt när de ser rätt nöjda ut:) Vi sa inte alls " kan ni skratta!" innan. Inte alls . Nä! Vad läskig jag ser ut..och vilken konstig hand. Titta mest på kidsen!!


Så på det stora en härlig dag/kväll...åh jag önskar att jag hade en bild på en man i kören som dels klädde ut sig i ett nattlinne ( mamma trodde hela tiden att det var en kvinna!) med svart långhårig peruk...hur Beatles det var vet jag inte.

Kram och ha en superbra kväll!

Kommentarer
Postat av: Maria S

Ni var jätte duktigt, märktes inte alls att du var nervös. Och tack själv för en trevlig fika och em/kväll!!! PS Du är lika söt som alltid på kortet DS

2010-03-14 @ 09:39:54
Postat av: Jenny

Jag hade verkligen velat se er hehe

2010-03-14 @ 22:19:39
URL: http://sayajennyy.blogg.se/
Postat av: Femma

TACK för fint sjung & mumsig mat! & du är ju jättefin på bilden! Som en gnistrande juvel på den fina barn-spiran!

2010-03-15 @ 11:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0