Lite trasiga och knasiga...

Idag har jag jobbat på dagis. Och en tanke slog mig, när det gäller barnböcker, främst pekböcker.
Det finns bilder på de allra vanligaste djuren, kossan säger mu, hästen säger hiheee , fåret säger bäää, gris ( grymtljud.) Räven säger....eh. Nämen ska vi inte titta i en annan bok..titta vad Max gör för tokigt...

Jag byter blöja på barn, på löpande band känns det som. Barnen ler, rotar bland grejerna på skötbordet medan jag drar av det sjuttonde paret byxor...sen tittar barnet upp. Det sitter ett A4 där bilder på djur, kossan, hästen, katten, hunden, snigeln...
nämen oj titta på katten säger man . För hur sjutton låter en snigel. Barn sätter ju ofta samman en sak med hur det låter...
snig snig eller?
göra ett hasande ljud på golvet?
Nej jag får inse att min hörsel är en aning begränsad, och som jag kom på i dag...att jobba på dagis i några år kan ha påverkat mitt vänstra öra, då jag hör lite sämre där. Skrik rakt in i hörselgången has payed off alltså.

FY vale, gick upp fem i fem i morse, åkte buss klockan 6 och är trött som en gris. Bt thats life och jag klagar inte! För jag är åtminstone med i en kör där man sjunger " Love is like a potato...you may throw it out the window...but it grows wherever it may fall..."










Ja det var en liten hyllning till barnen...och jag kommer ha " å i ett flygplan..." på hjärnan hela kvällen bara för det.
Har ni något nostalgiskt program? Något särskilt intro till det programmet? Tipsa för tusan :) 

Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Den forsta kanner jag inte igen men den andra "Luftens Hjaltar" kommer jag ihag att till och med jag gillade nar mina ungar var sma. Annars var det ju Bjorne som gallde - Det var jattebra att "hota" med om ungarna inte skotte sig. Vilket ju hande da o da. Man kunde ocksa muta med det kommer jag ihag.



Krm

2010-03-19 @ 19:15:24
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: Maria S

Åååå trasdockorna :) Har en dvd med dom idag bara för att det är kult =)



Annars så kommer jag inte ihåg riktigt vad jag tittade på men Björne är ju bra :)

2010-03-19 @ 20:05:15
Postat av: jenny

Haha snig snig. jag skrattade ihjäl mig hehe. Men det stämmer ju för oftast hoppar man över just räv och snigel för hur fan ska vi veta hur de låter hehe

2010-03-20 @ 10:07:34
URL: http://sayajennyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0