Kussen hugger en i ryggen...nästan

Varför drömmer man att ens släktingar typ planerar ondskefulla saker mot en? I natt var det en av kusinerna...
Kanske har det med att jag håller på att bryta dåliga vanor och mönster... att man bearbetar nåt. Mycket flummigt!

Försöker leva aktivt efter att småsaker inte ska förstöra livet...
Jag skulle kunna låta uppsatsen döda all lust...men istället säger jag skitkorv, svär och sedan skriver lite till. Men det finns väl en gräns.
Jag försöker göra nya grejer...testa saker som känt lite läskiga innan. För egentligen...vad kan hända? Vad är det absolut värsta som kan hända? Människan lär sig tidigt att vara så förbannat rädd för saker...
okej det är kanske inte det smartaste att stå vid ett stup och vifta med foten över kanten och vråla " Luften är fri! Luften är fri!".
Eller att gå fram till en mördare och ropa: "Stick kniven i mig, gör det bara!"

Men så onödigt att vara rädd för rädslan som föder mer rädsla.



Dagens parodi/roliga: Kommisarie Späck ( på beckfilmerna)

Dagens låt ( nedan):

Kommentarer
Postat av: Ytfluffig YsterSyster

Ahhh, jag vill se Spack nar den kommer pa DVD - hoppas den har Engelska subtitles bara.



Annars sager jag val bara - Vad va det jag sa - fast tvart om - Tank pa den du lilla pussgurka



krm

2010-05-26 @ 12:51:19
URL: http://www.art-by-susie.co.uk
Postat av: jonathan

Det är verkligen fruktansvärt hur vi hela tiden matas med rädsla!

Så Helt rätt!

Vad är det som kan hända och kanske framför allt vad har det för betydelse, egentligen?! Vi tar oss själva och våra handlingar på allt för stort allvar, vi är så jävla små och obetydliga i denna enorma värld/rymd och det är dags för oss att inse det.



Hej förresten :)

2010-05-26 @ 21:25:08
URL: http://www.c-o-t-s.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0